Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

B.U.C.-bijeenkomst 'Europa staat op het kruispunt der wegen'

Datum nieuwsfeit: 24-11-2011
Dit is een authentiek persbericht Bron: Stichting BeNeLux-Universitair Centrum voor wetenschap, cultuur en humaniteit in Europa
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Tot 25% korting op parkeren bij Schiphol? Bezoek ons nu

Geldig t/m: 30 Dec 2014

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 15 Okt 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

B.U.C.-bijeenkomst 'Europa staat op het kruispunt der wegen'

'Over de bestaanscrisis van Europa en oplossingen' door vml. premier Mark Eyskens van België

EINDHOVEN, 20111124 -- Op uitnodiging van de Vlaams-Nederlandse professor Anton van der Geld, rector van het internationale BeNeLux-Universitair Centrum, zal de gewezen premier van België Mark Eyskens morgenmiddag spreken over "Europa op het kruispunt der wegen" tijdens de academische bijeenkomst van het B.U.C. in het stadhuis van Eindhoven. Verschillende scenario's voor de oplossing van de crisis komen aan bod. Minister Mark Eyskens is sinds jaren ook hoofdhoogleraar bij het B.U.C. dat drie afdelingen heeft in België, Nederland en Luxemburg.

Als geen ander is de oud-premier en hoogleraar prof. Mark Eyskens in de economie op de hoogte van de ontwikkelingen op economisch, financieel en sociaal gebied in de Benelux en Europa.

Het volgende feit is vermeldenswaardig. In februari 1996 heeft het B.U.C. een grootschalig symposium gehouden in De Nederlandsche Bank over de invoering van de euro. Daarbij heeft zijn hoofdhoogleraar prof. Mark Eyskens twee scenario's geschetst, de ene wanneer alles goed gaat en de norm van 3% niet overschreden wordt en het andere wanneer alles fout gaat en wat dan de gevolgen kunnen zijn. En dit laatste kunnen we horen en lezen bijna elke dag in de media!

Bij de bijeenkomst in het stadhuis zullen ondermeer aanwezig zijn de ambassadeur van België Z. Exc. F. Geerkens; de ambassadeur van Luxemburg Z. Exc. J-M. Hoscheit; de burgemeester van Eindhoven R. van Gijzel en vele andere autoriteiten uit Nederland en België.

Ook zullen tijdens deze bijeenkomst certificaten worden uitgereikt aan professionals van Politie en Justitie die onlangs de B.U.C.-leergang hebben gevolgd en studieprojecten hebben gerealiseerd, o.a. over Sociale Media, Over de Belgische zaak Ronald Janssen, over Illegaal vuurwerk, over Nummerplaatherkenning en over Kindermisbruik.

Voor contact email: info@benelux-universitair-centrum.org

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie