N/I/E/U/W/S/bank interactief Nederlands persbureau

Datum nieuwsfeit: 09-01-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Klematax -Makelaardij & Taxatie

Klematax bindt als aankoopmakelaar de strijd aan met woningmarkt

REGIO NIJMEGEN, 20120109 -- VBO-makelaar Klematax start een nieuwe makelaardij in de regio Nijmegen. Terwijl menig makelaar in deze onzekere woningmarkt in moeilijkheden verkeert of het voor gezien houdt, vestigt Cor de Kleijn juist nu een nieuwe makelaardij.

De belangen van de koper staan vooraan De dienstverlening van Klematax is gebaseerd op een nieuwe formule, die uitgaat van de wensen en eisen van de koper. In tegenstelling tot een traditionele makelaar neemt Klematax geen woningen in de verkoop. De Kleijn: “In deze moeilijke markt komt de ware ondernemer boven. Nu het aanbod zo groot is, is het de kunst de juiste woning tegen de meest voordelige prijs voor de koper te vinden.”

De Kleijn weet waar hij naar toe wil: “Ik wil dat mijn klanten exact op de hoogte zijn van mijn activiteiten die ik voor hen ontplooi; of er nu is gekozen voor full service of deeldiensten. Een wekelijkse rapportage maakt mijn werkzaamheden transparant en de status van de koop inzichtelijk. Maar ook na de opdracht blijf ik betrokken. Zo geef ik als duurzame makelaar graag inzicht in verbeterpunten voor de woning”.

Geregistreerd en gecertificeerd
De komende tijd zal het kaf van het koren gescheiden worden. Het beroep van makelaar is al een paar jaar niet meer beschermd. Dat betekent dat iedereen een makelaardij kan opstarten; al of niet met een makelaarsopleiding en/of certificering. De Kleijn: “Ik ben aangesloten bij brancheorganisatie VBO Makelaar. Dat geeft mij - maar ook mijn klanten - extra zekerheid. Wij werken volgens de Algemene Consumentenvoorwaarden en de VBO Beroeps- en gedragscode. Doen we ons werk niet goed, dan kan men zijn beklag doen bij de Geschillencommissie Makelaardij of de rechters van het VBO Tuchtcollege. Ik ben ingeschreven in het kwaliteitsregister SCVM en volg via hen permanente educatie. Zo ben ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het makelaarsvak en blijf ik gecertificeerd volgens de ISO 17024 norm.”

Alleen gecertificeerde en geregistreerde makelaars/taxateurs, die bovendien zijn aangesloten bij een brancheorganisatie, mogen taxeren voor Nationale Hypotheek Garantie. Ook banken en financiële instellingen onderscheiden op deze manier de gekwalificeerde makelaars en taxateurs. Maar consumenten zijn nog te vaak niet op de hoogte van de meerwaarde van een georganiseerde en gecertificeerde makelaar. Zeker in deze tijd is belangrijk om daar wel op te letten.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.