N/I/E/U/W/S/bank interactief Nederlands persbureau

Datum nieuwsfeit: 12-01-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Zelfverdedigingsinstituut 013

Doorlopende security training in tilburg

Doorlopende training voor beveiligers, hulpverleners en andere mensen die beroepsmatig met agressie in aanraking kunnen komen.

TILBURG, 20120102 -- Zelfverdediginginstituut 013 start donderdag 12 januari met een speciaal trainingsprogramma; Security Training. De training is speciaal opgezet voor mensen die beroepsmatig in aanraking kunnen komen met agressie, en die daar professioneel willen leren mee om gaan. Tijdens de lessen is er aandacht voor de persoonlijke veiligheid en het controleren van de situatie. Concreet betekent dit dat er geoefend wordt met technieken voor preventie, de-escalatie van conflicten, zelfverdediging, opbreng- en andere controletechnieken. Ook het werken in een team is een belangrijk onderdeel van de les.

Helaas zijn werknemers die vaak met agressie te maken krijgen niet of nauwelijks getraind in het omgaan daarmee. Dit kan grote consequenties hebben voor de werknemer, het bedrijf of de instelling, maar ook de agressor. Trainingen die bedrijven hun werknemers aanbieden schieten vaak ernstig tekort omdat er weinig budget is voor regelmatige trainingen. Deze trainingen worden vaak als een losse workshop of 1 a  2daagse cursus aangeboden. Vechtsporten zijn vaak erg nuttig in het verhogen van de persoonlijke weerbaarheid. Helaas zijn deze niet specifiek gericht op proportioneel handelen in beroepssituaties.

Met deze training biedt Zelfverdediginginstituut 013 professionals de kans om zelf wekelijks te trainen op een manier die adequaat en voor hen relevant is. Vanaf donderdag 12 januari is de training wekelijks te volgen op onze locatie aan de Korvelseweg 155A te Tilburg van 20.45 en 22.00 uur.

Voor meer informatie, ga naar www.zelfverdediging013.nl

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.