Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

UVbreak App voor iPhone geeft individueel zonadvies

Datum nieuwsfeit: 19-04-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: UVbreak
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

UVbreak App voor iPhone geeft individueel zonadvies

Veilig en verantwoord de lentezon in tussen 12 en 3 uur.

Eindhoven, 20120419 -- De zon is iedere dag variabel, juist tussen 12 en 3 kan deze wel eens verraderlijk sterk zijn. Toch blijkt dat juist de invloed van de zon op dit tijdstip een belangrijke bijdrage kan leveren aan onze gezondheid. Door de hoge concentratie UVB straling tussen 12 en 3 uur maak je namelijk meer vitamine D aan. Het recente advies vanuit de Nederlandse Gezondheidsraad om dagelijks een kwartier onbeschermd, tussen 12 en 3 de zon in te gaan wordt nu ondersteund door deze UVbreak App.

Ontvang dagelijks een uniek individueel zonadvies, zodat je precies weet hoe lang je eigenlijk onbeschermd in de zon kan zitten zonder te verbranden.

In de App is tevens een huidtype test en zonkrachtmeter opgenomen. De applicatie koppelt de zonkracht van de dag (bron: KNMI) aan je persoonlijk huidtype. Ook is er de mogelijkheid om je zongedrag op te slaan, zodat je een goed beeld krijgt of je juist minder of meer in de zon mag. Tevens is er een stopwatchfunctie ingebouwd, zodat je ook een signaal krijgt als je toch te lang de zon ingaat.

Op de website (wwww.uvbreak.nl) wordt via een animatiefilmpje in heldere taal uitgelegd welke gezondheidsvoordelen we op termijn uit de zon kunnen halen.

Huidkanker is de meest voorkomende soort kanker in Nederland. Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen. Huidkanker wordt per jaar naar schatting bij zo'n 36.000 mensen vastgesteld. (bron: KWF)

De UVbreak App is vanaf vandaag te downloaden in de App-store.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie