NIEUWSbank
... waar nieuws meerwaarde krijgt
www.nieuwsbank.nl
E-mail: info@nieuwsbank.nl

Nieuw Snor-boek voor nieuwe moeders: Relax Mama

Datum nieuwsfeit: 15-04-2012
Bron: Uitgeverij Snor

Nieuw Snor-boek voor nieuwe moeders: Relax Mama

UTRECHT, 20120224 -- Als je net moeder bent geworden staat de hele wereld op zijn kop. Je krijgt schouderklopjes, je bent trots, maar ook verward en soms weet je het allemaal even niet meer. Daarom is het belangrijk om af en toe dat stressventiel even open te draaien. Om je daarbij te helpen, hebben Elsbeth Teeling en Moniek Paus dit nieuwe Snor-boekje ‘Relax Mama!’ gemaakt, vol relativerende teksten en illustraties om je door die eerste tijd heen te helpen. Het verschijnt rond 15 april.

Onzekerheid
Ondanks alle leuke en bijzondere momenten kan het moederschap verwarrend zijn. Iedere moeder wordt geplaagd door onzekerheid: ‘Ben ik wel een goede moeder?’ ‘Doe ik het wel goed?’ Tot overmaat van ramp lijkt de buitenwereld het altijd beter te doen en leuker te hebben. Het boekje ‘Relax Mama’ is bedoeld om je door deze onzekere momenten heen te loodsen, als je het even niet meer ziet zitten.

Middagdutjes
De auteur van het boek is Elsbeth Teeling, moeder van Keet (7) en Teun (1). “In dit boek heb ik tips en inzichten verzameld die ik zelf zes jaar geleden goed had kunnen gebruiken, toen ik voor het eerst een kind kreeg. Na een jaar moederen was ik compleet overspannen, achteraf gezien was dat niet nodig geweest. Ik maakte me veel te druk. Bij mijn tweede kind, zes jaar later, was ik veel relaxter. Dat gevoel wilde ik met dit boek overbrengen. Die relaxtheid is vooral een kwestie van instelling. Én van middagdutjes.”

Extra: ansichtkaarten
Het boek is geïllustreerd door Moniek Paus van Studio Pomp. Achterin het boek en op de flappen van de kaft zitten extra ansichtkaarten, om andere moeders een hart onder de riem te steken. Relax Mama!

Over de makers
Auteur Elsbeth Teeling (1970) werkte tot 2011 als manager in het bedrijfsleven, maar koos na de geboorte van haar jongste zoon voor haar passie schrijven en voor meer tijd met haar kinderen. Ze is nu freelance schrijver, blogger én relaxte moeder. ‘Relax Mama!’ is haar eerste boek. Illustrator Moniek Paus studeerde in 2011 af aan ArtEZ Academy of Art & Design, Enschede.

Titel:  Relax Mama!
Ondertitel: 101 tips om een relaxte mama te worden, zijn of te blijven