Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

1&UVisRetourWiel ter voorkoming vissterfte op uitvindersbeurs Genève

Datum nieuwsfeit: 18-04-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: 1&UConsult B.V.
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Tot 25% korting op parkeren bij Schiphol? Bezoek ons nu

Geldig t/m: 30 Dec 2014

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 30 Okt 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

1&UVisRetourWiel op uitvindersbeurs in Genève 18-22 april 2012

Nieuwe vinding voorkomt massale vissterfte in energiecentrales

Geneve, 20120418 -- Het 1&U VisRetourWiel is een nieuwe Nederlandse uitvinding die massale vissterfte in elektriciteitscentrales voorkomt. Deze technisch eenvoudige innovatie kan jaarlijks miljarden jonge vissen redden die ongewild het koelcircuit van centrales worden ingezogen. Het gepatenteerde ontwerp van Frides Laméris van 1&U Consult is bekroond met de Clean Tech Prijs 2011 (tweede prijs) voor duurzame innovaties in de Provincie Groningen. De eerste internationale introductie vindt plaats van 18-22 april 2012 tijdens de 40ste editie van de International Exhibition of Inventions of Geneva.

Ing. Frides Laméris, ontwerper van het VisRetourWiel: "De huidige centrales in Nederland zuigen elke seconde 500 m3 koelwater op uit zee, riviermondingen  en andere waterbronnen om condensorwarmte af te voeren. Elke seconde sterven daarin gemiddeld 500 jongen vissen die samen met het water ongewild in koelwatercircuit worden ingezogen. Dat zijn 15 miljard dode vissen per jaar, alleen al in Nederland. Het VisRetourWiel brengt de ingezogen visjes ongeschonden terug naar het water van herkomst. Deze duurzame innovatie kan in bijna elke energiecentrale worden ingebouwd tegen een marktprijs van minder dan 1 promille.

40ste editie uitvindersbeurs breekt alle records

De International Exhibition of Inventions of Geneva is wereldwijd de belangrijkste beurs voor nieuwe uitvindingen, producten en onderzoeksresultaten met commerciele potentie. Deze 40ste editie breekt alle records met 1.000 noviteiten van 789 deelmnemers uit 46 landen. Vorig jaar namen 765 afgevaardigden uit 45 landen deel; 82% bedrijven, universiteiten en overheidsorganisaties en 18% investeerders en researcers. Onder de 60.000 bezoekers uit vijf continenten waren veel zakenmensen (55%), journalisten(650) en verslaggevers van radio en TV.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie