Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Nieuwbouw Revius Lyceum Wijk bij Duurstede blijvend legionella-veilig

Datum nieuwsfeit: 20-04-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: LegioFreeWater
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Nieuwbouw Revius Lyceum Wijk bij Duurstede blijvend legionella-veilig

Opening op 20 april 14.00 uur Revius Lyceum

Wijk bij Duurstede, 20120411 -- De CVO groep (Christelijke Voortgezet Onderwijs Groep) kiest ook in het nieuwe Revius Lyceum, een school voor vmbo, havo en vwo in Wijk bij Duurstede, voor legionellapreventie door LegioFreeWater Systems van het Wijkse installatiebedrijf van Hans Korstanje. LegioFreeWater is een gepatenteerd systeem dat - geheel automatisch - drinkwatersystemen vrij van Legionella houdt. En dat tegen slechts een fractie van de kosten aan arbeid, water en energie die andere systemen met zich meebrengen.

Ook in het oude Reviusgebouw werd een aantal jaren geleden het LegioFreeWater systeem aangelegd, nadat er veelvuldig legionellabesmettingen waren geconstateerd. Na plaatsing is nooit meer legionella waargenomen.

Hans Korstanje is blij en trots dat in het, door architectenbureau Thomas Rau ontworpen gebouw, wederom voor zijn systeem is gekozen. "Waarom onze kinderen en ouderen die in de avonduren sporten, blootstellen aan het gevaar van Legionella, als je met mijn systeem alle risico's kan uitsluiten en ook nog eens heel veel geld kan besparen?" aldus een trotse Hans Korstanje.

Het systeem maakt gebruik van drie LegioFreeWater octrooien: een seriële aanleg zonder aftakkingen die stilstaand water voorkomt; een warmtelint in de leiding voor periodieke desinfectie en een leegloopsysteem. Daarmee is een legionella veilige installatie gerealiseerd voor de 34 douches in de sportafdeling van het nieuwe Revius. De werking is geheel geautomatiseerd en maakt gebruik van een gebouwbeheersysteem van Johnson Controls. Ten opzichte van conventionele systemen is LegioFreeWater vijftig keer zuiniger met water en energie. Daarnaast is de benodigde arbeid om het systeem te beheren praktisch nihil. De conciërges kunnen hun tijd aan andere zaken besteden, terwijl de CVO groep daarmee toch op een voortreffelijke wijze invulling geeft aan de in artikel 12 van de Drinkwaterwet en artikel 33 van het Drinkwaterbesluit opgenomen zorgplicht voor wat betreft Legionella.

Op 20 april 2012 om 14.00 uur, voorafgaande aan de officiële opening van de prachtige nieuwe school, zal het drinkwatersysteem in werking worden gesteld. In aanwezigheid van Gemke Schrakamp, directeur van de school, Eric van der Blom van Uneto-VNI, Ir Ans Versteegh RIVM, Ronald Voogd van Johnson Controls en anderen die bij de bouw en installatie betrokken zijn.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie