Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Dieet en gezond eten moeilijk vol te houden

Datum nieuwsfeit: 20-04-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: JUVO Nederland
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 30 Aug 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Dieet en gezond eten moeilijk vol te houden

Gemak is een belangrijke voorwaarde voor een gezond levensstijl.

APELDOORN, 20120420 -- De helft van de Nederlandse bevolking kampt met overgewicht. Meer dan de helft van alle mensen probeert af te vallen met een dieet. Maar na verloop van tijd treedt vaak het jojo-effect op. De Consumentenbond testte 46 populaire diëten en kwam tot de conclusie dat veel diëten moeilijk uitvoerbaar zijn en sociaal moeilijk om vol te houden. Vaak eet men ongezond en eentonig. Conclusie blijft dat ‘gewoon’ gezond eten de beste manier is om het lichaam te balanceren en om het gewicht te beheersen.

Overgewicht heeft altijd een oorzaak: zo zijn er emotionele redenen, verveling, frustratie en gebrek aan voedingskennis. Vaak ook zijn het verkeerde gewoonten die van generatie op generatie worden doorgegeven. De ouders van te dikke kinderen kampen zelf vaak met overgewicht. Het wordt dan erfelijk genoemd. Het gaat dan niet om de verbranding van het eten maar eerder om de lichamelijke activiteit en de eetgewoonten. Gezond eten vraagt om een andere levensstijl. Boodschappen moeten beter en anders gepland worden, er moet tijd worden vrijgemaakt om te koken en om rustig te eten en er moet geleerd worden wat goed en fout is.

In Azië en in de USA worden mensen die gezonder willen leven en eten geholpen vanuit technologische hoek; door gemengde granen, groenten, fruit, paddenstoelen en wieren gevriesdroogd aan te bieden wordt het gemakkelijk om snel en gezond te eten. Deze vorm van maaltijdvervangers bevatten alles wat een mens nodig heeft, alle vitaminen, mineralen en vezels in hun oorspronkelijke vorm. In Nederland is het merk Juvo actief met verschillende gevriesdroogde poeders die de consument helpen om gezond, slank en fit te blijven. Gemak is een belangrijke voorwaarde om een dieet vol te houden en af te vallen.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie