Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

NK debatteren op 21 en 22 april in Groningen

Datum nieuwsfeit: 21-04-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Nederlandse Debatbond
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

NK debatteren dit weekend in Groningen

Grootste debattoernooi van Nederland komt naar het noorden

GRONINGEN, 20120417 -- Meer dan honderdvijftig debaters en juryleden zullen 21 en 22 april afreizen naar Groningen om deel te nemen aan het Nederlands Kampioenschap Debatteren 2012. Dit grootschalige debatevenement zal zich voor het eerst afspelen boven de IJssel en heeft met maar liefst 77 teaminschrijvingen het grootste aantal deelnemers ooit.

Het Nederlands Kampioenschap Debatteren is het meest prestigieuze debattoernooi dat in Nederland gehouden wordt. Dit jaar wordt het toernooi in Groningen georganiseerd door de Groninger Debating Society Kalliope. Hiermee zal op 21 en 22 april 2012 voor het eerst een NK Debatteren plaatsvinden in Groningen. Op het NK Debatteren 2012 zal er gedebatteerd worden in de Brits parlementaire vorm.

De voorrondes zullen plaatsvinden op 21 en 22 april in het Praedinius Gymnasium aan de grachten van de stad. De halve finales en de finale zullen plaatsvinden in het Academiegebouw van de Rijksuniversiteit Groningen.

GDS Kalliope is vastberaden om er een prestigieus en fantastisch toernooi van te maken. Daarom heeft de vereniging dit jaar enkele vernieuwingen doorgevoerd. Zo duurt het toernooi voor het eerst twee dagen en wordt er voor het eerst een hostelovernachting aangeboden voor de debaters en juryleden van zaterdag op zondag. Hierdoor is het toernooi ook toegankelijk voor deelnemers die van ver komen. Ook worden er voor het eerst zes voorrondes aangeboden, voorgaande jaren waren dit er nog vier. Deelnemers krijgen zo de kans meer van zichzelf te laten zien. Ten slotte zullen de halve finales en de finale voor het eerst open staan voor publiek.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie