Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau

Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Eerste ‘De Dag van...’ door gehandicapten-organisaties in Rotterdam

Datum nieuwsfeit: 23-04-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: VGR
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Bijeenkomst ‘De Dag van…….’ op 23 april 2012

Vereniging Gehandicaptenorganisaties Rotterdam (VGR)

Rotterdam, 20120412 -- Op maandagmiddag 23 april a.s. organiseert de Vereniging van Gehandicapten-organisaties Rotterdam haar eerste ‘De Dag van Informatie en Inspiratie’-bijeenkomst. Een bijeenkomst voor lidorganisaties van de VGR, politici, ervaringsdeskundigen, beleidsmedewerkers, verzorgers, bestuursleden en andere belanghebbenden. Deze bijeenkomst vindt plaats in het Rijndam Revalidatiecentrum, Westersingel 300 te Rotterdam.

Doel van deze bijeenkomst is te laten zien waar de VGR als belangenbehartiger voor staat en wat zij voor haar leden en Rotterdam betekent. De VGR biedt op deze dag een platform waar mensen elkaar informeren, inspireren en ontmoeten. Daarnaast wordt de eerste VGR-award uitgereikt aan een instantie of vrijwilliger uit de Rotterdamse regio die zich in 2011 op een bijzondere manier heeft onderscheiden.

Onder dagvoorzitterschap van Jörgen Raymann (bekend van tv en theater) zullen inspirerende verhalen, muziek, de VGR en informatieve onderwerpen de revue passeren. De Vereniging van Gehandicaptenorganisaties Rotterdam wil op deze positieve manier aandacht vragen voor verschillende onderwerpen die er voor ‘iedereen’ (maar zeker voor mensen met een beperking) toe doen.

Dit gebeurt ook door het presenteren van het speciaal ontwikkelde boekje ‘Buiten(gewoon)’ over de toegankelijkheid van de Rotterdamse buitenruimte, waarin tientallen voorbeelden van (on)gemakkelijke situaties worden gepresenteerd.

Dit boekje is, door middel van een gelegenheidssamenwerking met de Rotterdamse gemeenteraadsfractie CU/SGP, mede tot stand gekomen door inzet van VGR-vrijwilligers en werd eerder deze maand, tijdens een gemeenteraadsvergadering door de heer Setkin Sies (CU/SGP), persoonlijk overhandigd aan wethouder Van Huffelen (Duurzaamheid, Binnenstad en Buitenruimte).

De VGR vindt het belangrijk om in gesprek te gaan over onderwerpen als: toegankelijkheid, veiligheid, informatie & communicatie en bezuinigingen.

In samenwerking met ‘Formaat’ worden diverse workshops georganiseerd met de intentie om samen op een informatieve en inspirerende wijze ‘signalen’ te verzamelen en af te geven. De uitkomsten van deze eerste ‘De Dag van ……’ worden op een later tijdstip aangeboden aan de Rotterdamse politiek.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie