Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau

Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Verkiezing beste warmtenet van Nederland en Vlaanderen

Datum nieuwsfeit: 23-04-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Warmtenetwerk
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Verkiezing beste warmtenet van Nederland en Vlaanderen

Warmtenetwerk schrijft prijsvraag uit

Hilversum/Brussel, 20120423 -- Welk warmtenet presteert het beste als het gaat om energiebesparing, inzet van groene warmte en zaken als innovatie, organisatie en communicatie met klanten? Op die vraag hoopt de stichting Warmtenetwerk een antwoord te krijgen met het uitschrijven van een prijsvraag. Aan de winnaar van de Warmtenetwerk Best Practice Award 2012 wordt op 10 oktober in Den Bosch een prijs van 5.000 euro uitgereikt. Eenzelfde bedrag is gereserveerd voor de winnaar van de Warmtenetwerk Innovation Award 2012.

Meer duurzaamheid en beheersbaarheid van kosten

Het bestuur van de stichting Warmtenetwerk wil met de wedstrijd een impuls geven om tot een infrastructuur voor warmte, stoom en koude te komen die op de lange termijn de energie kosten beheersbaar houdt en ons minder afhankelijk maakt van de invoer van energie van buiten de EU. Maar ook de Nederlandse en Vlaamse industrie en dienstenverleners in de warmte- en koudesector krijgen een duwtje in de rug met deze wedstrijd. Tenslotte is het doel om het klimaatbeleid van overheden te helpen door vernieuwende concepten voor energievoorziening op regionaal niveau te ontwikkelen.

De stichting Warmtenetwerk heeft ongeveer 150 deelnemende organisaties in Nederland en Vlaanderen. Hoofddoel is het bevorderen van het gebruik van restwarmte en van duurzame warmte en koude en vermindering van de afhankelijkheid van aardgas en stookolie.

Innovaties in elk vakgebied

Bij innovaties denkt men meestal aan technische vernieuwingen.  Maar bij de Warmtenetwerk Innovation Award zijn er meer mogelijkheden. Organisatorische vernieuwingen, nieuwe financieringsconstructies, nieuwe tariefstructuren en andere innovaties maken even goed kans op de prijs van 5.000 euro als technische. Iedereen in Nederland en België kan meedoen. De inzendingen worden getoetst op hun nut voor de ontwikkeling van de warmte- en koudesector en op de praktische haalbaarheid.

Jury van vakmensen

Een onafhankelijke jury gaat de winnaars van  de Best Practice Award 2012 en van de Innovation Award 2012 kiezen op basis van hun bijdrage aan de doelstellingen. De jury is samengesteld op basis van hun vakkennis. De leden van de jury zijn Sabine Froning, directeur van Euroheat & Power te Brussel, Maurits Groen, uitgever van het boek ‘Warmte in de Nederlanden’ en nummer 7 op de ranglijst van groenste Nederlanders, Teus van Eck, onafhankelijk adviseur energie en milieu en Francies van Gijzeghem van de Organisatie Duurzame Energie Vlaanderen.

Doe mee of nomineer een project of innovatie

Inzendingen kunnen worden ingediend op de website warmtenetwerkaward.net.

Via deze site kunt u ook uw waardering voor prestaties van derden uiten door projecten of innovaties te nomineren.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie