Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

DHV wint projectmanagement grootscheepse renovatie ziekenhuis Bonaire

Datum nieuwsfeit: 24-04-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: DHV
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Tot 25% korting op parkeren bij Schiphol? Bezoek ons nu

Geldig t/m: 30 Dec 2014

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 30 Okt 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

DHV wint projectmanagement grootscheepse renovatie ziekenhuis Bonaire

Caribisch Nederland investeert $30 miljoen in klimaatbewuste gezondheidscentra

EINDHOVEN, 20120424 -- Advies- en ingenieursbureau DHV gaat de komende drie jaar op Bonaire diverse bouw- en renovatieprojecten begeleiden. Het San Francisco ziekenhuis en naastgelegen verzorgingshuis Kas di Kuido in Kralendijk alsmede bedrijfsondersteunende functies, worden ingrijpend gerenoveerd en uitgebreid. Overkoepelende stichting Fundashon Mariadal gunde DHV de opdracht. De totale bouwwaarde bedraagt $30 miljoen.

Klimaatbewust bouwen
Het gebouwencomplex is na oplevering klimaatbewust. Zo zijn de ruimtes flexibel en toekomstvast. John Tummers, de senior projectmanager bij DHV: ‘Samen met projectmanager Sjoerd Antonise van DHV leiden we dit project vanuit Nederland én Bonaire in goede banen. Laatstgenoemde  is al aan de slag op Bonaire’. Het project hangt samen met een Rijksopgave om de gezondheidszorg op de Caribische eilanden Bonaire, St. Eustatius en Saba de komende vijf jaar toekomstvast te ontwikkelen naar Nederlands kwaliteitsniveau. DHV assisteert momenteel ook de lokale zorgstichtingen op St. Eustatius en Saba bij het definiëren en inrichten van toekomstige huisvestingsprojecten van verzorgingshuizen en medische centra.

Enige zorgorganisatie op Bonaire
In februari 2000 zijn binnen Fundashon Mariadal de eerste stappen gezet om van een taakgerichte zorgverlening uit te groeien naar een patiëntgerichte zorgverlening. ‘De totale zorg voor zo’n 16.000 eilandbewoners en toeristen moeten worden gewaarborgd,’ aldus Tummers. Het hospitaal San Francisco is het enige ziekenhuis op Bonaire en heeft een capaciteit van 36 bedden. De spoedeisende hulp en afdelingen Interne geneeskunde, Algemene chirurgie, Orthopedie, KNO en Oogheelkunde zijn hier ondergebracht.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie