Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Lintjesregen voor digitale kunst- en cultuurprojecten

Datum nieuwsfeit: 26-04-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Virtueel Platform
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Lintjesregen voor digitale kunst- en cultuurprojecten

Ruim 30 kunstenaars ontvangen onderscheiding

Amsterdam, 20120426 -- Ruim dertig Nederlandse kunstenaars, culturele instellingen en bedrijven ontvangen vandaag, 26 april 2012, een dag voor de koninklijke Lintjesregen, een Best Practice rozet voor hun sterke digitale kunst- of cultuurproject.

Best Practice zijn de meest innovatieve en inspirerende digitale media producten uit kunst, cultuur en maatschappij. Denk aan een artistieke game gebaseerd op kunst van El Lissitzky, een 3D-extensie voor je iPhone waar kunstenaars werk voor maken, het film-it-yourself platform van 3voor12 of een app die een brug slaat tussen gemeente en bewoners. Dit is slechts een kleine greep uit de vele verrassende digitale projecten.

Het hele jaar door voegt Virtueel Platform Best Practices toe aan de website virtueelplatform.nl/best-practice. Elk jaar worden rond 27 april, voorafgaand aan de koninklijke Lintjesregen, de Best Practice rozetten verstuurd naar projecten die zijn toegevoegd. Door goede voorbeelden uit te lichten en te promoten, brengt Virtueel Platform e-cultuur en een aantal digitale kunsthelden bij een breed publiek onder de aandacht.

Over Virtueel Platform
Virtueel Platform is kennisinstituut voor e-cultuur. Virtueel Platform brengt het e-cultuurveld in kaart, promoot goede projecten, stimuleert talent en deelt kennis.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie