Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina

Datum nieuwsfeit: 30-04-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Heerlen
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Koninginnedag in Heerlen 2012

Collegeleden bezoeken Oranje-activiteiten in buurten van Heerlen
Aanstaande Koninginnedag bezoeken de collegeleden diverse activiteiten die in de buurten van Heerlen georganiseerd worden door de Oranjevere-nigingen. Het college heeft ervoor gekozen om dit jaar op Koninginnedag geen viering te houden in het stadhuis van Heerlen.

Anders dan andere jaren wordt er dit jaar op 30 april, Koninginnedag, geen bijeenkomst georganiseerd in het stadhuis. De collegeleden willen hun aandacht meer verdelen over de diverse Koninginnedagactiviteiten in de buurten. Al die activiteiten worden met veel enthousiasme door de vrijwilligers van de Oranjeverenigingen georganiseerd en het college hoopt daar veel feestvierende Heerlenaren te ontmoeten. Op de website van de gemeente Heerlen kunt u lezen welke buurten en activiteiten door de leden van het college worden bezocht.

De oud-gedecoreerden van Heerlen ontvangen dit jaar een uitnodiging voor een receptie, die aansluitend aan de Lintjesregen op 27 april a.s. wordt gehouden in Kasteel Hoensbroek.

Totaaloverzicht programma college van B&W op Koninginnedag

Mariarade: Wethouder Barry Braeken is om 10.55 uur aanwezig Locatie: Speeltuin Mariarade, Rooseveltstraat

Programma

Maria Gewanden: Wethouder Nico Aarts is om 10.55 uur aanwezig Locatie: BS De Vlieger, Maria Gewandenstraat 24

Programma

Nieuw Lotbroek: Wethouder Peter van Zutphen is om 10.55 uur aanwezig Locatie: MFC Gebrook, Prinsenstraat

Programma

09.30 - 11.00 uur Fietsversieren in het MFC 11.00 - 12.00 uur Rondtocht door de wijk (Fanfare Gabriël/drumband Marijke) 12.00 - 12.30 uur Even wat lekkers in het MFC 12.30 - 13.30 uur Voorstelling Magic Kevin!

Heerlen centrum: Burgemeester Paul Depla is om 13.00 uur aanwezig Locatie: Raadhuisplein

Programma

12.00 uur Start van het Fietsen versieren 13.00 uur Samenkomst met kinderen en ouders uit omliggende buurten, demo-activiteiten 13.15 uur Vertrek van de grote Oranje Optocht naar het Pancratiusplein 13.45 uur Aankomst Oranje Optocht en diverse activiteiten op het Pancratiusplein, officiële start van de festiviteiten 14.00 uur Attracties, workshops, demo's

Hoensbroek Markt Middag: Burgemeester Paul Depla is om 14.30 uur aanwezig Locatie: Markt Hoensbroek

Programma

Vanaf 13.00 tot 21.30 zijn er diverse optredens op het podium, afgewisseld met - The Voice of Gebrook'. Er zijn diverse stands van de Buurtstichtingen en van (sport)vereniginen uit de wijken plus diverse demonstraties van sport en dans. In de 'active sports corner' kunnen de bezoekers zelf actief aan de gang, bijvoorbeeld in de pannakooi. Bovendien is er een bijzondere graffiti clinic, waarbij 2 auto's de hele dag naar hartenlust mogen worden bespoten met de mooiste graffiti kunst, onder begeleiding van professionele graffiti artiesten en 'de Bus' is aanwezig. De horeca blijft bij de aan de markt gevestigde ondernemers. Deze middag is bedoeld voor jeugd in de leeftijd vanaf 12 jaar.

Heksenberg: Wethouder Nico Aarts is om 13.10 uur aanwezig Locatie: Speeltuin Heksenberg, Heigrindelweg

Programma

9.30  - 11.30 uur  Oranjevissen Visvijver Heksenberg i.s.m.    Hengelsportvereniging Heksenberg Ca 10.00 uur Rondgang door de wijk en mogelijk bezoek aan gedecoreerde wijkbewoners door harmonie St. Gerardus i.s.m. het Oranjecomité Heksenberg 11.00 uur Feestelijk Oranjeconcert door harmonie St. Gerardus in het Gemeenschapshuis Heksenberg met huldiging van de jaarlijkse jubilarissen 11.00- 13.00 uur Inschrijven versierde fietsoptocht en ballonnenwedstrijd in speeltuin Heksenpretje. 12.00 uur   Oranje kinderrommelmarkt a/d Heigrindelweg / Speeltuin 13.15 uur   Start versierde fietsoptocht vanaf de speeltuin onder     begeleiding van Jachthoorn en Trompettenkorps Edelweiss 13.45 uur   Aankomst speeltuin Heksenpretje, met aansluitend     ballonnen oplaten en inschrijven spellenmiddag 14.15 uur   Start spellenmiddag 15.45 uur   Einde spellenmiddag 16.00 uur   Prijsuitreiking 17.00 uur   Einde festiviteiten

Zeswegen Nieuw Husken: Wethouder Peter van Zutphen is om 12.20 uur aanwezig Locatie: speeltuin Zeswegen, Mijnzetellaan

Programma

GMS: Wethouder Barry Braeken is om 12.30 uur aanwezig Locatie: Trommelaere van Herle, Achter Cultuurhuis (Sittarderweg)

Programma

11.30uur  Inschrijven voor de fietstocht 12.00uur  Vertrek fietstocht 12.30uur  Moezeband 13.00uur   Spellen 15.00uur  Einde spellen, prijsuitreiking fietsoptocht 16.00uur  Verrassingsact 17.00uur  Loterij 18.00uur   Einde festiviteiten

MSP: Wethouder Fred Gillissen is om 15.00 uur aanwezig Locatie: Speelplaars BS Pannesjop, Eindhovenstraat 49

Programma

13.00 uur   Fietsversieren 14.00 uur  Optocht door de wijk 14.45 uur  Terug op speelplein, kindervermaak springkussen,                   spelletjes voor jong (en oud) 15.30 uur  Orkest en optreden dansgroep Extremity    Vrijmarkt voor de kinderen. 20.00 uur  Einde festiviteiten

Welten : Wethouder Fred Gillissen is om 13.55 uur aanwezig Locatie: Wingerd

Programma

Lampionnenoptocht en Vuurwerk: Burgemeester Paul Depla is om 20.45 uur aanwezig Locatie: Markt Hoensbroek en Droomvijver Hoensbroek

Programma

20.45 uur Ontvangst gasten in Café Amicitia 21.00 uur Korte toespraak wethouder of burgemeester    Uitreiking lampionnen/lintjes op de Markt 21.30 uur Lampionnenoptocht naar het kasteel/droomvijver    m.m.v. fanfare St. Hubertus 21.55 uur Opstellen toeschouwers, muziek door Hubertus 22.00 uur Start Groot Vuurwerk droomvijver / kasteel Hoensbroek   22.15 uur  Einde Vuurwerk, direct gevolgd door Wilhelmus

Publicatiedatum: 17-4-2012

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie