Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Ontspanning voor een ‘lastig’ lichaam

Datum nieuwsfeit: 02-05-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: MTU Communicatie
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

ONTSPANNING VOOR EEN ‘LASTIG’ LICHAAM

Wellami: verbetering in kwaliteit van leven tijdens zwangerschap of bij chronische ziekte

AMSTERDAM, 20120502 -- Via crowdsourcing zoeken naar innovatieve oplossingen voor mensen met een bewegingsbeperking. Dat is waar Wellami voor staat. Het eerste concrete resultaat is de functionele en stijlvolle Wellami douchepoef. Drijfveer was om vanuit praktisch oogpunt een comfortabele doucheoplossing te ontwikkelen, liefst met een stijlvol accent. Tegelijk ontwikkelde zich ook het gedachtegoed van Wellami: het leven van mensen met een ‘lastig’ lichaam veraangenamen. Ervaringsdeskundigen kunnen het best aangeven wat praktisch en prettig is en daar springen fabrikanten op in.

[Logo Wellami] Na het constateren van een chronische ziekte ontwikkelt zich vaak de horrorgedachte dat je niet meer zonder oerdegelijke hulpmiddelen kunt. Daarmee wordt de bewegingsbeperking bevestigd en is de ziekte overal in huis aanwezig. Omdat mensen met een bewegingsbeperking toch hulpmiddelen nodig hebben maar het gebruik uitstellen, is het idee achter Wellami ontstaan. Wellami wil via een community op zoek naar innovatieve oplossingen voor zwangere vrouwen, ouderen en mensen met een (chronische) ziekte of beperking. De community levert praktische en stijlvolle ontwerpen voor  de doelgroep, die nog verder kunnen worden ontwikkeld.

Verlichting

Eén van de plaatsen waar een mens tot rust komt is onder de douche. Veel chronisch zieke patiënten en mensen met een lichamelijke beperking vinden lang staan te vermoeiend en ondervinden instabiliteit bij het douchen. Wellami ontwikkelde daarom een stevige en zachte poef die bovenal comfortabel zit. Gebruikers zijn verrast en enthousiast: “De poef is supercomfortabel. Hij voelt zacht aan en is gemakkelijk schoon te maken. Hoewel dat laatste bijna niet nodig is, omdat er niets op hecht. Bovendien is hij mooi, wat ook niet onbelangrijk is in een badkamer”, zo vertelt een tevreden gebruiker. “Door de Wellami-poef is snel even een douche nemen tegenwoordig ook een optie.”

Chronisch zieken

Nederland telt zo’n 4,5 miljoen chronisch zieken. Meer dan de helft van de 65-plussers heeft een chronische ziekte, de meeste chronisch zieken zijn tussen de 25 en 64 jaar oud. Vrouwen hebben vaker een chronische aandoening dan mannen. De meeste chronische ziekten zijn lichamelijk (bron RIVM).

Over Wellami

Doel van Wellami is om het leven van mensen met een ‘lastig’ lichaam te veraangenamen. Met een kennis- en ervaringsplatform wil Wellami innovatieve oplossingen inventariseren en initiëren, waarbij vorm, functie en esthetiek worden gecombineerd en uitgevoerd tot een praktisch en stijlvol product dat stigmatisering helpt voorkomen.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie