Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Me Finder vindt kwijtgeraakt kind terug

Datum nieuwsfeit: 02-05-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Supastar-pr
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Me Finder vindt kwijtgeraakt kind terug

Polsbandje Me Finder neemt grootste vakantiestress ouders weg

LOENHOUT, België, 20120502 -- De ultieme vakantiestress van ouders is dat ze hun kind kwijt raken. Nu de zomer eraan komt en ouders en kinderen weer vaker uitstapjes maken en op vakantie gaan, komt deze benauwende gedachte weer akelig dichtbij. Vooral op drukke plekken als pretparken, stranden en campings is de kans aanwezig dat een ouder zijn/haar kind uit het oog verliest. Me Finder is een digitale, award winnende polsband voor kinderen die deze angst bij ouders wegneemt. Me Finder is onder meer verkrijgbaar op www.mefinder.nl.

Toon en Vertel
In het geheugen van de zacht rubberen Me Finder polsband kunnen vijf namen en telefoonnummers opgeslagen worden. Het display toont de naam en het nummer van de ouder of de persoon die op dat moment verantwoordelijkheid draagt voor het kind. De polsband wordt gecombineerd met het ‘Toon en Vertel’ principe dat ervoor zorgt dat kinderen weten wat ze moeten doen als ze hun ouders kwijt zijn. Het leert kinderen spelenderwijs hoe zij betrouwbare mensen kunnen herkennen. Zo wordt hen geleerd dat ouders met kinderen of personen in uniform veilig zijn om hulp aan te vragen. Aan deze mensen tonen zij hun Me Finder en vertellen ze het nummer op de display te bellen. De polsband is beschikbaar in 3 ontwerpen: een aapje, een bloem of in het knalgroen.

Ervaring moeder Evi Verschueren
Evi Verschueren besloot de uit Engeland afkomstige Me Finder in België en Nederland te introduceren. “Vorig jaar zomer raakte ik tijdens onze vakantie aan zee, mijn dochtertje enige tijd kwijt; het naarste gevoel dat ik ooit gevoeld heb. Na dit voorval besloot ik dat mij dit nooit meer zou overkomen. Ik ben op onderzoek uitgegaan en ontdekte de Me Finder. Deze polsband zorgt er voor dat ik nu met een veel geruster hart op vakantie ga en uitstapjes maak met mijn dochters,” aldus Evi Verschueren.

Over Me Finder
De Me Finder polsband is een idee van de Engelse Claire Barner, zelf moeder van 3 kinderen. De zacht rubberen, waterdichte polsband zorgt ervoor dat kinderen die hun ouders kwijt zijn, sneller met hun ouders herenigd kunnen worden. De polsband is te dragen vanaf 3 jaar en heeft in Engeland 5 awards gewonnen voor beste inventie: http://www.familyfriendlyworking.co.uk/2011/12/01/5-awards-for-invention-in-one-month.

Uit onderzoek van Family Travel is gebleken dat een kind kwijt raken tijdens vakanties de grootste stressfactor voor ouders is. Lees hier de resultaten van dit onderzoek: http://www.vakantienieuws.nl/onderzoek/kind-kwijtraken-vakantie-stressfactor

Video: Me Finder gebruikershandleiding:

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie