Presentatie boek 'Waarom komt veranderen niet van de grond?'

Waarom veranderen niet van de grond komt

OUDORP (NH), 20120503 -- Op 5 mei worden we bevrijd van een denkwijze die niet werkt. Auteur Hugo Meijers lanceert op die dag het boek dat de organisatiewereld op zijn kop zal gaan zetten. Het antwoord op 'Waarom komt veranderen niet van de grond?' luidt namelijk het einde in van hoe we hedendaags organiseren en veranderen.

'Waarom veranderen niet van de grond komt' geeft het startschot van een ontdekkingsreis. Het antwoord is verrassend eenvoudig. Want als veranderen met het huidige denken en doen niet lukt, dan kan dat alleen maar liggen aan hoe we denken en doen. Tijd dus om te twijfelen aan het gedachtegoed dat over de laatste 2500 jaar is opgebouwd. Vragenderwijs legt dit boek minutieus bloot dat het gedachtegoed een samengeraapt, onsamenhangend, onlogisch en slordig geheel vormt. Dit als gevolg van het heel normaal vinden dat iedereen gewoon maar van alles in eigen woorden kan stellen over één bedacht deel zonder oog voor het geheel. De huidige denkwijze zit dan ook vol met gaten, omissies, misvattingen, tegenstrijdigheden, denkfouten en weeffouten. Vervolgens wordt helder gemaakt met welke slechte gewoonten we moeten stoppen.

Het boek is het eerste deel in de serie 'Aerodynamisch Veranderen'. Deze serie beschrijft de ontdekking van hoe veranderen een tweede natuur wordt. Want als mensen gewoontedieren zijn, waarom is veranderen dan geen gewoonte? Een reis dus die ons zo gaat leren organiseren, dat verandering vanzelf van de grond komt. Dat is organiseren zonder geestelijke werkeloosheid en emotionele verwaarlozing. Het boek is geschreven voor een ieder die hiervoor open staat en is verkrijgbaar in de reguliere boekhandel en op het internet. Deze publicatie wordt uitgegeven door Contraview Publishing, ISBN 978-90-8175-3401 en gaat €19,95 kosten. Tevens is het als e-book in e-pub en in pdf-formaat leverbaar.

Over de Auteur
Ir. Hugo Meijers is afgestudeerd in Operational Research en Informatica met Bedrijfskunde. Hij heeft in helikopters gevlogen, is oorlogsveteraan en oprichter van Contraview. Op onconventionele en verfrissende wijze begeleidt hij professionals naar 'verlossend inzicht en effectief gedrag'. Dit doet hij door invalshoeken zichtbaar te maken, onzin aan te kaarten, ego´s te ontmaskeren, dogma´s te doorbreken en taboes bespreekbaar te maken. Deze ontdekkingsreis is mede zijn levensverhaal.

Noot voor redacties