Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Vakantiegeldacties van banken dit jaar beperkt

Datum nieuwsfeit: 04-05-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Spaarrente.nl
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Vakantiegeldacties van banken dit jaar beperkt

EINDHOVEN, 20120504 -- Veel Nederlanders ontvangen deze maand hun vakantiegeld. Voor de spaarbanken is dit doorgaans aanleiding om flink uit te pakken met acties en cadeautjes om de spaarder te lokken. Toch zijn de spaaracties dit jaar een stuk beperkter dan vorig jaar, zo blijkt uit een rondgang van Spaarrente.nl. “In de vakantiegeldperiode van 2011 kon je nog aardige geldbedragen winnen of een iPad als je 500 euro stortte. Dit jaar zijn er banken waarbij je minimaal 1.500 euro moet sparen in ruil voor een donatie van 5 euro aan een goed doel.

De enige bank die aangeeft een geldbedrag weg te geven is ABN AMRO. Deze bank verloot 1.000 euro onder de vakantiegeldspaarders die minimaal 1.000 euro storten. Bij RegioBank blijft de prijs beperkt tot een fietskoeltas voor klanten die 500 euro of meer overmaken naar hun spaarrekening.

SNS Reaal dochters SNS bank of ASN Bank gooien het over een hele andere boeg. De spaarder wordt er bij deze bank niet zozeer zelf beter van als hij zijn vakantiegeld spaart, maar steunt indirect een goed doel. SNS bank steunt vanaf 7 mei voor iedere groep van 500 spaarders die 500 euro of meer spaart een gezin via de Vakantiebank. Deze stichting biedt mensen met een moeilijke financiële situatie die langdurig niet op vakantie zijn geweest de mogelijkheid om gratis op vakantie te gaan.

ASN Bank grijpt de vakantiegeldperiode ook meteen aan om nieuwe klanten te werven. Voor iedere nieuw geopende spaarrekening doneert de bank 5 euro aan het Bio Vakantieoord. Dit is een volledig aangepast vakantiepark waar gehandicapte kinderen met het hele gezin vakantie kunnen vieren. Voor bestaande ASN-spaarders geldt dat zij minimaal 1.500 euro moeten sparen voordat de bank een donatie doet aan het vakantieoord.

Geen iPads meer
“Vooral bij deze laatste acties is het verschil met vorig jaar goed merkbaar”, zegt Amanda Bulthuis van Spaarrente.nl. “Vorig jaar werden er nog iPads verloot, op zulke prijzen hoeft de spaarder dit jaar dus niet te rekenen.” De beperktere spaaracties passen, volgens Bulthuis, in de trend van de dalende spaarrentes die al een paar maanden zichtbaar is. “Banken hebben twee keer goedkoop geld kunnen lenen van de Europese Centrale Bank (ECB). Daardoor hebben ze het geld van de spaarder nu minder hard nodig hebben dan vorig jaar rond deze tijd het geval was. De prijzen die ze hiervoor over hebben zijn dus ook minder groot. ”

Ook ING Bank en MoneYou hebben spaaracties gepland die gericht zijn op het vakantiegeld. Deze banken willen hier echter nog geen mededelingen over doen totdat de acties officieel van start gaan. De actie van ING Bank begint op maandag 7 mei en de actie van MoneYou gaat medio mei van start.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie