Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Gepensioneerden Detailhandel bundelen hun krachten

Datum nieuwsfeit: 04-05-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Vereniging van Gepensioneerden uit de Detailhandel
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Tot 25% korting op parkeren bij Schiphol? Bezoek ons nu

Geldig t/m: 30 Dec 2014

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 15 Okt 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Gepensioneerden Detailhandel bundelen hun krachten

AMSTERDAM, 20120504 -- Vanaf nu kunnen alle gepensioneerden, die ooit hun brood verdienden in de detailhandel, lid worden van de Vereniging van Gepensioneerden uit de Detailhandel (VGD). Tot voor kort was dit alleen voorbehouden aan gepensioneerden die hun pensioen ontvangen via het Bpf-D (Bedrijfstak Pensioenfonds voor de Detailhandel). Met ingang van 3 mei kunnen echter ook gepensioneerden van andere Nederlandse detailhandelspensioenfondsen zich aansluiten. Volgens VGD-voorzitter John Bogers biedt het gepensioneerden uit de hele sector de mogelijkheid de krachten te bundelen. “En zo een sterkere sparringpartner te worden voor zowel de besturen van pensioenfondsen als de overheid. Geen overbodige luxe in deze woelige pensioentijden.”

Om bundeling van krachten mogelijk te maken was een wijziging van de VGD-verenigingsstatuten nodig. De VGD is met ruim 5000 leden de grootste belangenbehartiger voor gepensioneerden uit de Detailhandel. Bogers: “In de nieuwe opzet kunnen ook mensen lid worden die zijn aangesloten bij andere pensioenfondsen, zoals die voor het levensmiddelenbedrijf, het bakkers- en slagersbedrijf, de doe-het-zelf-branche, de kappers, de reisbureaus, de woninginrichtingbranche, enz. En niet te vergeten de ondernemingspensioenfondsen. Al deze gepensioneerden kunnen nu lid worden om zo samen een vuist te maken.”

Er zijn in Nederland in totaal circa 300.000 gepensioneerden die een pensioen ontvangen van een detailhandel-gerelateerd pensionfonds.

De VGD, die dit jaar haar 25-jarig bestaan viert, werd ooit opgericht vanuit het voormalige VendexKBB-concern om de belangenbehartiging van pensioengerechtigden niet alleen over te laten aan de pensioenfondsen. Doel van de vereniging is onder meer het bevorderen van de medezeggenschap van haar leden in de pensioenfondsen en het verstrekken van informatie aan de leden en het geven van gerichte adviezen. “Maar daarnaast proberen we ook collectieve voordelen voor onze leden te bewerkstelligen die niet-pensioen gerelateerd zijn. Bijvoorbeeld op het terrein van verzekeringen, en in de vorm van voordeelpassen bij ondernemingen”, aldus VGD-voorman Bogers. “Ook daarvoor geldt de macht der getallen. Hoe groter je als vereniging bent, hoe sterker je positie. Bovendien denken we onze belangenbehartiging verder te kunnen verdiepen en verbreden als gevolg van de verwachte toestroom van vele nieuwe leden.”

Informatie over de doelstelling van de vereniging en mogelijkheden voor lidmaatschap zijn te vinden op de website www.v-g-d.nl

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie