Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Minister Schippers leidt economische missie naar India

Datum nieuwsfeit: 07-05-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Rijksoverheid
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Minister Schippers leidt economische missie life sciences & health naar India

Van maandag 7 tot en met vrijdag 11 mei vindt er een economische missie plaats naar India. De missie staat onder leiding van minister Edith Schippers (VWS) en is vooral gericht op de sector life sciences & health.

Doel van de missie is het verstevigen van de relaties tussen Nederland en India op het gebied van de gezondheidszorg, het bevorderen van wederzijdse handel en investeringen, evenals technologisch-wetenschappelijke samenwerking en innovaties. De missie bezoekt in New Delhi, Bangalore en Mumbay bedrijven, ziekenhuizen en wetenschappelijke instituten. Zo'n 20 bedrijven en instellingen gaan mee met de missie. Zij krijgen de gelegenheid rechtstreeks in contact te komen met potentiële Indiase zakenpartners. Minister Schippers zal in gesprekken met de Indiase autoriteiten de belangen van de Nederlandse life sciences & health  sector behartigen. Ook is er tijdens de missie aandacht voor zakelijke kansen op sporteconomisch gebied.

De Indiase gezondheidssector heeft op dit moment een omvang van ongeveer 65 miljard dollar. Wereldwijd behoort India tot de top drie van landen met de sterkst groeiende investeringen op dit terrein. De Indiase markt voor medisch-technologische producten omvat circa 5 miljard en groeit eveneens snel. De life science and biotech-sector heeft een omzet van rond de 4 miljard dollar en kent de afgelopen jaren een groei van meer dan 20 procent. Alles bij elkaar betekent dit dat India een zeer interessante markt is voor het Nederlandse bedrijfsleven.

Life sciences & health is een van de negen topsectoren waarin Nederland uitblinkt en waarin het verder wil groeien. Het gaat in deze sector onder andere om biofarma, medische technologie, e-health, infrastructuur en voeding- en gezondheidsproducten.

Gelet op het grote belang voor het Nederlandse bedrijfsleven gaat deze, al veel eerder geplande, handelsmissie door. In verband met de demissionaire status van het kabinet heeft minister Schippers een voorgenomen beleidsmatig bezoek aan Singapore, dat aansluitend op deze reis zou plaatsvinden, afgelast.

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie