Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Bijeenkomst: Sterke Burgers, Veilige Wijken in Den Haag

Datum nieuwsfeit: 08-05-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Landelijk Samenwerkingsverband Aandachtswijken
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Tot 25% korting op parkeren bij Schiphol? Bezoek ons nu

Geldig t/m: 30 Dec 2014

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 15 Okt 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Bijeenkomst: Sterke Burgers, Veilige Wijken

DEN HAAG, 20120501 -- Wat vindt u dat uw wijkagent zou moeten doen? Luistert hij naar u? Het Landelijk Samenwerkingsverband Aandachtswijken (LSA) organiseert op dinsdagavond 8 mei een bijeenkomst in de Julianakerk in Den Haag Transvaal over veiligheid in de wijk en de rol die bewoners daarin kunnen en willen nemen.

Actieve burgers doen er veel aan om hun wijk leuker en veiliger te maken. Van sms-alerts in de wijk, tot burger-straatcoaches en buurtinterventieteams. Maar mogen en kunnen bewoners de verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid in hun buurt? Mogen ze bijvoorbeeld de agenda van de wijkagenten bepalen? Wat wil de gemeente, wat wil het welzijn, maar bovenal: wat willen bewoners?

Deze vragen staan centraal op onze bijeenkomsten Sterke burgers, veilige wijken. Samen met u, met onderzoekers van Verwey-Jonker Instituut en met vertegenwoordigers van de Eigen Kracht Centrale gaan we diep op deze vragen in. Er zal op deze bijeenkomst in Den Haag aandacht zijn voor het Stedelijk Netwerk Bewonersinitiatieven (SNB). Er zijn in Den Haag veel (bewoners)initiatieven op het gebied van veiligheid. Alle initiatieven samen vormen het Stedelijk Netwerk Bewonersinitiatieven (SNB). Op 8 mei zullen we drie initiatieven uit dit netwerk belichten. Bewonersorganisatie Transvaal Zuid, Buurtpreventieteam Groothandelsmarkt en Project Rolmodellen zullen aanwezig zijn.

Gratis, wel aanmelden
Het LSA (een vereniging van actieve bewoners uit aandachtswijken) organiseert deze themadag drie maal, op 8 mei bij u in Den Haag, op 9 mei in Utrecht en op 11 mei in Emmen.

De bijeenkomsten zijn kosteloos te bezoeken, aanmelden is wel verplicht. Stuur een mailtje naar: info@lsabewoners.nl.Vermeld in die mail uw naam en adresgegevens en noem ook de locatie waar u de bijeenkomst wilt bezoeken.

19.00 - Inloop

Welkomstwoorden, een uitleg van de dag en een introductie op de sprekers door de dagvoorzitter Henk Nijhof

19.20 - De diepte in

Dan volgen er drie plenaire delen met veel ruimte voor vragen en discussie

-Overzicht van onderzoek en theorie: ‘Bewonersparticipatie en veiligheid’ door Erik van Marissing van Verwey-Jonker

-Landelijke en lokale praktijkvoorbeelden bewonersparticipatie bij veiligheid. Met extra aandacht voor: Stedelijk Netwerk Bewonersinitiatieven

-Presentatie en discussie: ‘Bewoners moeten leiden’ door een medewerker van de Eigen Kracht Centrale

21.20 - Terugkijken

Samenvatting van de dag

Afsluiting

Hapje, drankje en tijd om te netwerken

Datum en locatie:
8 mei 2012
Van 19:00 tot 22:00

Julianakerk
Schalkburgerstraat 217
2572 TV Den Haag

Meer informatie over deze bijeenkomst vindt u op: http://www.lsabewoners.nl/bijeenkomsten/sterke-burgers-veilige-wijken

Het Landelijk Samenwerkingsverband Aandachtswijken (http://www.lsabewoners.nl) is een onafhankelijk landelijk platform van 70 bewoners die samenwerken om hun wijken leuker en leefbaarder te maken. Het bewonersplatform wil de betrokkenheid van bewoners bij de leefbaarheid in hun wijk vergroten en de positie van bewoners als samenwerkingspartner en initiatiefnemer versterken.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie