Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Europese meerderheid voor 8-uurslimiet veetransport

Datum nieuwsfeit: 08-05-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Europees Parlement - Kartika Liotard
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 30 Aug 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Europese meerderheid voor 8-uurslimiet veetransport

Grote steun milieucommissie Europees Parlement voor rapport Liotard

BRUSSEL, 20120508 -- '8 uur is de limiet.' Dat zegt onafhankelijk Europarlementariër Kartika Liotard vandaag na de stemming over diertransporten in de milieucommissie van het Europees Parlement. De commissie stemde vanochtend in met het een rapport van Liotard om diertransporten te bekorten.

“Lange reizen geven stress, verwondingen, uitdroging, uitputting en bezorgen dieren last van extreme kou of hitte,” zegt Liotard. "Kortere transportlijnen verkleinen bovendien de kans op ziekte-uitbraken. Er is ook minder uitstoot als productie en slacht lokaal plaatsvinden.”

Tijdens het eerdere debat liet de Europese Commissie zich van haar slechtste kant zien. Liotard: "Ik gaf aan dat meer dan één miljoen burgers hun handtekening hebben gezet vóór de 8-uurslimiet." De Commissie negeerde deze oproep echter. Liotard: "Het is al een schande dat de Commissie niet naar volksvertegenwoordigers luistert, maar het is helemaal een schande dat ze niet naar de burger luistert."

Dinsdagmorgen stemde de milieucommissie definitief in met Liotards voorstel voor kortere dierentransporten. Het voltallige Europees Parlement stemt in juli over het voorstel. Een meerderheid van 395 Europarlementariërs gaf onlangs in Straatsburg al aan een transportlimiet van 8 uur in principe te zien zitten. “Ik ben blij met de steun van deze overweldigende meerderheid. De sceptici kunnen nu moeilijk volhouden dat dierenwelzijn ‘slechts’ een linkse hobby is,” zegt Kartika Liotard.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie