Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Feestelijke heropening Oosterdijkshornerverlaat op 16 mei

Datum nieuwsfeit: 16-05-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Gemeente Ten Boer
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Gemeente Ten Boer

Feestelijke heropening Oosterdijkshornerverlaat op 16 mei

Op woensdagochtend 16 mei wordt de gerestaureerde Oosterdijkshornerverlaat heropend door de gemeente Ten Boer en waterschap Noorderzijlvest. Het Rijksmonument nabij Ten Boer is nagenoeg in oude staat hersteld na een uitgebreid gesubsidieerd restauratieproject.

De restauratie omvatte het verlaat, maar ook het vervangen van de walbeschoeiing, de renovatie van de ophaalbrug en extra aanlegvoorzieningen voor boten en kano's. Tot slot is een spuivoorziening en een vispassage via het verlaat mogelijk gemaakt. Het project is gefinancierd door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, Waddenfonds, Ruim Baan Voor Vissen en waterschap Noorderzijlvest. De gemeente Ten Boer en de Cultuur-Historische Werkgroep hebben de historie van het verlaat vastgelegd op een informatiebord dat onthuld wordt bij de sluis.

De opening
In samenwerking met de gemeente Ten Boer, de Cultuur-Historische Werkgroep en de botenvereniging `Oude Glorie' wordt de sluis in Oosterdijkshorn op woensdag 16 mei geopend. Tussen 10.30 uur en 11.00 uur varen drie oude jachten genaamd Stormvogel, Oude Man en Castor door de sluis. Verder wordt er een officiële opening verricht door burgemeester Van de Nadort van Ten Boer en dagelijks bestuurder Harry Ruben van waterschap Noorderzijlvest. Zij zullen kort de historie, het restauratieproject en de vispassage toelichten.

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie