Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Plannen voor nieuwe locatie nachtopvang Leeuwarden

Datum nieuwsfeit: 23-05-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: Leeuwarden
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Plannen voor nieuwe locatie nachtopvang Leeuwarden

ZIENN en de gemeente Leeuwarden hebben plannen om de huidige nachtopvang in de Terp te verhuizen naar het pand Wirdumerpoort aan de Oostergoweg in Leeuwarden. Het gebouw de Terp in Leeuwarden sluit op termijn omdat de maatschappelijke opvang meer over de provincie Fryslân wordt verspreid. Het wijkpanel Oranjewijk is inmiddels op de hoogte gesteld. Voor de omwonenden komt er een informatieavond.

Locatie

Na een lange zoektocht is er uiteindelijk een geschikte locatie gevonden. De Wirdumerpoort, kan worden verbouwd tot een geschikte nachtopvang. Het pand zit in het centrum van Leeuwarden, biedt voldoende ruimte en is beschikbaar. Er komen 40 slaapplaatsen, verdeeld over tien eenpersoons, vijf tweepersoons en vijf vierpersoonskamers. De bedoeling is dat ook de kantoorfuncties van ZIENN verhuizen naar de Wirdumerpoort.

Informatieavond

Om hierover een definitief besluit te nemen worden alle omwonenden tijdens een informatieavond op 31 mei geïnformeerd over de zoektocht naar een geschikte locatie en over de accommodatie en de bezoekers van de nachtopvang. Het college van B en W gebruikt de voor- en tegenargumenten als input voor de definitieve besluitvorming.

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie