Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Oprichting branchevereniging voor Betaal-Instellingen

Datum nieuwsfeit: 05-06-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: VBIN
Meer berichten uit deze bron Meer berichten uit deze bron
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Korting op: A). Aansprakelijkheid B). Rechtsbijstand C). Dating

Geldig t/m: 30 Sep 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Oprichting branchevereniging voor Betaal-Instellingen

Eén spreekbuis naar belanghebbenden in branche
Read this release in English

UTRECHT, 20120605 -- 5 juni 2012 - De ontwikkelingen in het elektronische betalingsverkeer gaan snel. De behoefte van de branche om haar uitgangspunten en doelstellingen gezamenlijk te verwoorden en uit te dragen en de wens van stakeholders als de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) en De Nederlandsche Bank (DNB) voor een aanspreekpunt, heeft tot de oprichting van de Verenigde Betaal Instellingen Nederland (VBIN) geleid. Op deze wijze ontstaat één spreekbuis naar belanghebbenden in de branche.

[Logo VBIN] Met de oprichting van de VBIN is bepaald dat deze branchevereniging de formele vertegenwoordiging is voor het bevorderen van de belangen, zowel nationaal als internationaal, van de in de Wet op het financieel toezicht (Wft) bedoelde betaalinstellingen, elektronische geldinstellingen (EGI’s) en ondernemingen die het bedrijf maken van betaaldienstverlening in Nederland in het algemeen.

De nieuwe vereniging staat open voor vergunninghoudende betaalinstellingen en elektronische geld-instellingen, als wel overige partijen die zich bij de DNB/AFM (Autoriteit Financiële Markten)  hebben gemeld, maar voorlopig nog zijn vrijgesteld van vergunning.

Michel van Westen, voorzitter: “In de komende maanden zal de vereniging zich vooral richten op haar rol als sectorvertegenwoordiger in relatie tot de overheid, overheidsinstellingen, organisaties met een publieke taak, als wel andere partijen. Dit zal de reputatie en de ontwikkeling van de betaalsector stimuleren”.

Voor meer informatie: www.vbin.nl

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Meer berichten uit deze bron // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie