N/I/E/U/W/S/bank interactief Nederlands persbureau

Datum nieuwsfeit: 05-06-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: VBIN

Oprichting branchevereniging voor Betaal-Instellingen

Eén spreekbuis naar belanghebbenden in branche
Read this release in English

UTRECHT, 20120605 -- 5 juni 2012 - De ontwikkelingen in het elektronische betalingsverkeer gaan snel. De behoefte van de branche om haar uitgangspunten en doelstellingen gezamenlijk te verwoorden en uit te dragen en de wens van stakeholders als de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) en De Nederlandsche Bank (DNB) voor een aanspreekpunt, heeft tot de oprichting van de Verenigde Betaal Instellingen Nederland (VBIN) geleid. Op deze wijze ontstaat één spreekbuis naar belanghebbenden in de branche.

[Logo VBIN] Met de oprichting van de VBIN is bepaald dat deze branchevereniging de formele vertegenwoordiging is voor het bevorderen van de belangen, zowel nationaal als internationaal, van de in de Wet op het financieel toezicht (Wft) bedoelde betaalinstellingen, elektronische geldinstellingen (EGI’s) en ondernemingen die het bedrijf maken van betaaldienstverlening in Nederland in het algemeen.

De nieuwe vereniging staat open voor vergunninghoudende betaalinstellingen en elektronische geld-instellingen, als wel overige partijen die zich bij de DNB/AFM (Autoriteit Financiële Markten)  hebben gemeld, maar voorlopig nog zijn vrijgesteld van vergunning.

Michel van Westen, voorzitter: “In de komende maanden zal de vereniging zich vooral richten op haar rol als sectorvertegenwoordiger in relatie tot de overheid, overheidsinstellingen, organisaties met een publieke taak, als wel andere partijen. Dit zal de reputatie en de ontwikkeling van de betaalsector stimuleren”.

Voor meer informatie: www.vbin.nl

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// Vindplaats van dit bericht