Levensloopvakanties met een persoonlijk verhaal

CHIDDES-NIEVRE, Bourgogne, Frankrijk., 20120306 -- De Vierde Wand organiseert levensloopvakanties in de Franse Bourgogne, waarin met name wat oudere mensen hun persoonlijke levensverhaal op papier kunnen zetten. Tijdens het schrijven van de eigen biografie krijgt men inzicht in de eigen levensloop en wat de invloed is geweest van het maken van bepaalde keuzes. De weken worden begeleid door een professioneel schrijver en een mental coach. Men verblijft in twee historische watermolens, vlakbij het gehucht Chiddes-Nièvre in het zuideliijkste puntje van het natuurpark de Morvan waar veel rust en ruimte is voor inspiratie en reflectie. De eerstvolgende levensloopvakantie vindt plaats van 16-23 juni a.s.

Combinatie van schrijven en coaching
Het schrijven van de eigen biografie kan het nodige naar boven brengen. Leuke of vrolijke gebeurtenissen maar ook zaken die ergens in stoffige kamertjes verstopt lagen. Daarom biedt het programma naast het creatieve schrijfdeel ook de mogelijkheid om drie maal gedurende een uur individuele coaching te krijgen. Gedurende de week zijn er vier groepsbijeenkomsten, drie maal voor instructie in de kunst van het schrijven, eenmaal in het omgaan met stress en emoties. In de overige tijd werken de deelnemers individueel aan de totstandkoming van hun levensverhaal, waarbij op elk gewenst moment ondersteuning wordt geboden. Er is bewust gekozen voor een kleine groepsgrootte van maximaal 8 personen.

Begeleiding
De levensloopvakantie wordt begeleid door Henry Bar (48) en Freek van Mierlo (57).  Henry Bar ondersteunt als inspirator, trainer en coach mensen met de organisatie van hun privéleven, baan of de combinatie daarvan. Freek van Mierlo is journalist en tekst & scenarioschrijver en schrijft columns en gedichten.

Kosten
De kosten voor de levensloopvakantie bedragen € 1.500,-- Dit bedrag is inclusief verblijf, volpension, gratis koffie en thee en dagelijkse begeleiding/coaching. Deelnemers reizen op eigen gelegenheid en kosten naar Les Moulins de Bousset.  Het meenemen van een laptop of I-pad wordt aanbevolen. Een schrijvend echtpaar betaalt in totaal € 2.750,-- voor 2 personen. Een cursist met partner, die geen levensverhaal wil schrijven, betaalt € 2.250,--voor twee personen. De eerstvolgende levensloopvakantie vindt plaats van 16 tot 23 juni a.s. Ook in september en oktober worden vakanties georganiseerd.

Overleg
De Vierde Wand treedt graag in overleg met mensen die te maken hebben met een fysieke beperking. Voor mensen, die onder psychiatrische begeleiding staan of hebben gestaan en mensen die medicijnen gebruiken tegen psychische aandoeningen wordt gevraagd om een getekende  verklaring van een behandelend arts.

Inlichtingen
Inlichtingen en aanmeldingen: 06-534 13 962/06-518 82 852 of freek@devierdewand.nl
Zie ook: www.devierdewand.nl

Noot voor redacties