Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

FAMILIA (Directe Democraten) wil met Pieter Omtzigt (CDA) in zee

Datum nieuwsfeit: 29-06-2012
Dit is een authentiek persbericht Bron: FAMILIA (Directe Democraten)
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Tot 25% korting op parkeren bij Schiphol? Bezoek ons nu

Geldig t/m: 30 Dec 2014

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 30 Nov 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

FAMILIA (Directe Democraten) wil met Pieter Omtzigt (CDA) in zee

Eigenzinnige Pieter Omtzigt verdient een zeer goede plek op de kieslijst voor de Tweede Kamer verkiezingen

DEN HAAG, 20120629 -- Pieter Omtzigt (38) vecht voor zijn politieke leven en legt zich er niet bij neer dat het partijbestuur van het CDA hem geen plaats gunt op de kandidatenlijst voor de komende verkiezingen. Het CDA staat er niet zo best voor in de peilingen en vreest na 12 september 2012 als een kleine partij op het politieke slagveld te moeten overleven zonder de macht waaraan het CDA in het verleden gewend is geraakt. Het CDA durft geen risico's aan te gaan door het op te nemen voor eigenzinnige mensen, ook al zijn ze nog zo briljant.

Pieter Omtzigt blijft in de Tweede Kamer
Door Pieter Omtzigt niet op te nemen op kandidatenlijst heeft het CDA een signaal afgegeven dat het geen belang hecht aan de pensioenlobby in Brussel. In de pensioenwereld en binnen het CDA wordt gereageerd met een intensieve lobby om Pieter Omtzigt toch in de Tweede Kamer te kunnen houden vanwege zijn onmisbare kennis op financieel gebied vooral wat betreft de gecompliceerde wereld van pensioenen. Hij heeft vanaf zijn komst in de Tweede Kamer in 2003 voortdurend blijk gegeven van een grote kennis van details en van een gedrevenheid die dikwijls ten onrechte werd ervaren als recalcitrant gedrag waarmee collegae niet altijd goed raad wisten.

Als Pieter Omtzigt na het CDA congres eind juni op de definitieve kandidatenlijst staat, kan hij met voldoende voorkeurstemmen na 12 september 2012 toch nog terugkeren naar het Binnenhof, zo wordt door zijn sympathisanten geredeneerd.

FAMILIA (Directe Democraten) wil komen tot een brede volkspartij met het CDA, zoals eerder in een persbericht is aangegeven, en gunt Pieter Omtzigt de allerbeste plaats op de kandidatenlijst.

Mocht het CDA hem niet op de kandidatenlijst plaatsen, dan is Pieter Omtzigt van harte welkom bij FAMILIA als aanvoerder van de kandidatenlijst. Hij zal dan naar verwachting kunnen optreden als een krachtige stemmentrekker en zo voldoende steun krijgen voor een zetel in de Tweede Kamer.

Dat is voor hemzelf, voor de pensioenwereld en voor burgers die een goede belangenbehartiging willen als het gaat om hun financien en hun pensioenen, van niet geringe betekenis.

FAMILIA (Directe Democraten) wil brede volkspartij met CDA :

www.nieuwsbank.nl/inp/2012/05/10/I014.htm

www.30miljard.nl

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie