Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS Follow nieuwsbank on Twitter Nieuwsbank B.V. on LinkedIn

Nederlands grootste Hindoecentrum opent haar deuren in Den Haag

Datum nieuwsfeit: 29-06-2013
Dit is een authentiek persbericht Bron: Hindoecentrum Sewa Dhaam
Printversie Printversie
Zoek soortgelijke berichten Zoek soortgelijke berichten

Bookmark and Share

Partnertip, Ontvang kortingen op:

Tot 25% korting op parkeren bij Schiphol? Bezoek ons nu

Geldig t/m: 30 Dec 2014

Internetvergelijken.nl - Tot 15% korting op internet abonnementen

Geldig t/m: 15 Okt 2014

Powered by Vouchercode.nl, onderdeel van Rebel Internet

Scroll de pagina (druk op een toets of muisknop om het scrollen te stoppen)

Nederlands grootste Hindoecentrum opent haar deuren in Den Haag

Den Haag, 20130627 -- Na een intensieve renovatie van ruim twee jaar opent Hindoecentrum Sewa Dhaam in het Haagse Laakkwartier (Spoorwijk) haar deuren officieel op 29 juni 2013. Het totale project bedraagt EUR 2.1 miljoen en is volledig gefinancierd door particuliere donaties. Mede dankzij de elf gloednieuwe koepels van een Indiase ontwerper, is Sewa Dhaam de enige tempel in Nederland met de uitstraling van een authentieke Hindoe tempel.

Hindoecentrum Sewa Dhaam is een spiritueel, sociaal en cultureel centrum. Het hart van het centrum is de Hindoetempel waar tempelbezoekers, scholieren en academici worden ingewijd in de leer van het Hindoeïsme (Sanatan Dharm). Het gebouw bezit een ontmoetingsruimte, een meditatieruimte en lokalen voor yoga-, Hindi- en muziekles. Bovendien heeft Sewa Dhaam een toegewijde ruimte voor Vedische astrologie. Dit is uniek in Nederland.

Tijdens Hindoe hoogtij dagen heeft Sewa Dhaam de capaciteit om ruim 1000 bezoekers onder te brengen op een totale oppervlakte van ruim 5000m2. Het belang van een Hindoecentrum neemt in Nederland steeds meer toe; Hindoe jongeren hunkeren naar heldere informatie over hun religie en ouderen hebben behoefte aan de sociale omgang en rust. Tevens hebben tempels een belangrijke rol te spelen in de dynamische multiculturele maatschappij.

Op zaterdag 29 juni is de officiële opening van Hindoecentrum Sewa Dhaam met een divers en kleurrijk programma over Hindoe kunst, -cultuur en -religie. De opening zal geschieden door Rabin Baldewsingh, Haagse wethouder voor Volksgezondheid en Zorg, Duurzaamheid, Media en Organisatie. Het bestuur van Sewa Dhaam opent haar deuren voor een ieder die zich aangetrokken voelt tot de rijke historie, krachtige spiritualiteit en kleurrijke cultuur van het Hindoeïsme in India, Suriname en Nederland. Het programma is van 13.00 uur tot 16.00 uur.

Over Hindoecentrum Sewa Dhaam

Hindoecentrum Sewa Dhaam heeft als doel het verkondigen, prediken en overdragen van het Hindoeisme (Sanatan Dharm), het behartigen en het bevorderen van het sociale welzijn en religieuze belangen van de Hindoe gemeenschap in Nederland.

Noot voor redacties

Bookmark and Share

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Gegevens in dit bericht kunnen verouderd zijn. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten.

// zoek soortgelijke berichten // Vindplaats van dit bericht // Printversie

Klik hier voor het Nieuwsbank persberichtenformulier

Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie