persbericht

Datum nieuwsfeit: 16-05-2017
Bron: Heyoe

Nederlandse startup Heyoe gaat concurrentie aan met Facebook

TILBURG, 20170516 -- Waar smartphonegebruikers meerdere apps gebruiken als Facebook, Instagram, Messenger en Whatsapp heeft Heyoe al deze functies geïntegreerd in één app en dat zonder advertenties en privacy gevoeligheden. Daarnaast komt Heyoe als eerste met de dislike functie en een tweetal nieuwe functies waarbij het maken van laagdrempelig contact centraal staat.

Makkelijk contact leggen
Contact leggen met leeftijdsgenoten is soms lastig en afgewezen worden is soms pijnlijk. Met Heyoe kun je inchecken in een locatie en zien wie er op dat moment ook zijn ingecheckt. Wanneer je contact wil zoeken, kan dat kinderlijk eenvoudig met het indienen van een chatverzoek. Die persoon ziet jouw naam en profielfoto en heeft de keuze het verzoek te accepteren of niet. Eenmaal geaccepteerd ben je nog geen officiële vriend maar heb je wel de mogelijkheid om te chatten. Hierdoor kun je wat tegen elkaar zeggen om het ijs te breken waarna je wellicht na een paar minuten chatten gemakkelijker op elkaar afstapt om de conversatie face to face voort te zetten.

Black box
Soms is het handig dat bepaalde chatberichten om wat voor reden dan ook niet door anderen gelezen kunnen worden. Heyoe heeft hiervoor een geheime sectie in de app ontwikkelt die enkel via een achterdeur te bereiken is. Van buitenaf kan niemand zien of je de zogenaamde black box gebruikt. Alle contacten en berichten kunnen enkel bekeken worden als je bent ingelogd in de black box. Of de chat nu over belangrijke bedrijfsgegevens gaat of een geheime minnares. De black box biedt hierbij uitkomst voor zowel privé doeleinden als zakelijke gebruikers.

[Nederlandse startup Heyoe gaat concurrentie aan met Facebook]

Over Heyoe
Heyoe is opgericht in 2016 met als doel dat mensen op een makkelijke manier met elkaar in contact kunnen komen. Gedurende het ontwikkeltraject hebben de founders met opzet alle verdienmodellen opzij geschoven en heeft men de gebruiker voorop gesteld, waarbij de privacy van de gebruiker gerespecteerd wordt. Het is nooit ter sprake gekomen om een tegenhanger van Facebook, Instagram, Messenger of Whatsapp te ontwikkelen. Veelal wordt dit wel gedacht, omdat Heyoe zich in hetzelfde straatje begeeft. Maar zo zien de founders dit zelf niet. Zij vinden het enkel een eer dat Heyoe in dezelfde zin wordt genoemd als deze giganten. De eerste officiële bèta versie van Heyoe is sinds vandaag officieel beschikbaar in zowel de App Store als Google Play.

Noot voor redacties