persbericht

Datum nieuwsfeit: 14-06-2017
Bron: Senicom B.V.

Flinke kortingen voor 50-plussers dankzij nieuwe seniorenpas

Eindhoven, 20170608 -- Vanaf 14 juni 2017 kunnen Nederlandse senioren genieten van de Seniorenvoordeelpas. Met de voordeelpas kunnen 50+-ers flink besparen op de zorgverzekering en energierekening. Ook krijgen zij zowel online als offline flinke kortingen in winkels en restaurants. Dat brengt een beetje financiële lucht in het budget van senioren.

Flinke kortingen voor 50-plussers dankzij nieuwe seniorenpasDeel van de opbrengst naar Nationaal Ouderenfonds

De voordeelpas helpt ouderen die niet zoveel te besteden hebben, om er op uit te gaan, mensen te ontmoeten en wellicht vriendschappen te laten ontstaan. Hiermee hopen de initiatiefnemers een bijdrage te leveren aan de bestrijding van eenzaamheid onder ouderen. Omdat het Nationaal Ouderenfonds zich sinds jaar en dag voor hetzelfde doel inzet, namelijk het bestrijden van eenzaamheid en het vergroten van de zelfredzaamheid van ouderen, schenkt Seniorenvoordeelpas.nl voor elke verkochte pas een euro aan deze stichting. Het platform heeft de verwachting dat eind 2017 er 50.000 passen zullen worden verkocht en dat het aantal naar 200.000 pashouders door gaat groeien in 2018.

Corina Gielbert, directeur van het Nationaal Ouderenfonds: “Voor veel ouderen is een dagje uit of een etentje buiten de deur een behoorlijke uitgave. Het is fijn dat dit soort activiteiten door de voordeelpas bereikbaarder worden gemaakt. En natuurlijk zijn wij ontzettend blij met de gift van 1 euro per verkochte pas!”

De heer Edgar de Beule, bestuurder Seniorenvoordeelpas.nl: ‘Wij verheugen ons op de samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds en willen graag aan het einde van dit jaar een mooi bedrag aan het fonds overhandigen om kwetsbare ouderen uit hun isolement te halen en te laten genieten van het leven.’

Over Nationaal Ouderenfonds
Het Ouderenfonds steunt ouderen in Nederland met concrete diensten en activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn de stranduitjes, de BoodschappenPlusBus, de Zilverlijn en de kerstdiners. Alle diensten en activiteiten zijn gericht op het stimuleren van sociale contacten en zelfredzaamheid van ouderen om zo eenzaamheid te bestrijden.

Over Seniorenvoordeelpas.nl
De Seniorenvoordeelpas.nl is een initiatief van Senicom. Zowel online als offline geeft de pas verschillende kortingen die de senioren in Nederland bij meer dan 150 webwinkels kunnen gebruiken. Maar zij kunnen met de pas ook terecht bij 1.000 lokale winkels en restaurants voor een korting op boodschappen en een lekkere maaltijd. De pas geeft ook nog eens flinke kortingen op de zorgverzekering en energierekening. Iedere pashouder bespaart per jaar al gauw €500,00 op de vaste lasten. Dat geeft ruimte in het budget om bijvoorbeeld op vakantie of een dagje uit te gaan. De landelijke lancering van de website Seniorenvoordeelpas.nl vindt plaats op 14 juni 2017. Senioren kunnen zich nu al inschrijven. Wie zich voor 14 juni inschrijft ontvangt als welkomstcadeau een hotelcheque ter waarde van €185,00.

Noot voor redacties