Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

persbericht

Artikel directories zijn niet relevant bij linkmanagement

Artikel directories zijn niet relevant bij linkmanagement


Alphen aan den Rijn, 20170614 -- Websites waarop je over allerlei onderwerpen kunt bloggen, hebben nog maar weinig waarde in de ogen van Google. Dat komt omdat de relevantie van de artikelen erg laag is. Hoewel dit gegeven al lang en breed bekend is, maken veel internetmarketeers toch nog gebruik van zogenoemde artikel directories. Dat komt onder andere omdat dit soort websites door de jaren heen vaak veel autoriteit hebben opgebouwd. Desondanks is het af te raden om deze websites te blijven gebruiken.

Waarom zijn artikel directories niet relevant?

Google hecht naast de autoriteit van een website ook steeds meer waarde aan de relevantie van andere sites die naar jouw website linken. Hierdoor worden artikel directories steeds minder relevant en vormen ze geen goede linkbron.

Een voorbeeld om een en ander te verduidelijken: Stel je hebt een website die zich op ergonomie richt en je krijgt een inkomende link (ook wel verwijzing genoemd) vanaf een website waarop artikelen staan die over games, uitgaan en tuinmeubelen gaan. De relevantie van de link ontbreekt in dat geval, waardoor de link weinig waarde aan jouw website toevoegt.

Moet je helemaal geen links van artikel directories krijgen?

Dat kun je helaas niet altijd voorkomen en het is ook geen ramp als je een paar links vanuit directories krijgt. Waar het om gaat, is dat het aantal inkomende links beperkt blijft. Indien je tientallen links vanaf artikel directories hebt, is het aan te raden om contact op te nemen met de beheerders van die websites en te vragen om jouw link te verwijderen.

Wat zijn alternatieve linkbronnen voor de directories?

Het beste is om inkomende links van websites te krijgen die raakvlakken met jouw vakgebied hebben, of beter nog, over exact hetzelfde vakgebied gaan. Dus stel: jouw website gaat over sporten. Dan is een inkomende link vanaf een website die over sportkleding gaat heel relevant en daardoor in de ogen van Google een waardevolle link. Ook zijn websites die over sportblessures gaan geschikt om een link van te krijgen. Sporten en blessures zijn immers nauw met elkaar verbonden.

Gebruik je gezonde verstand

Hoewel het beheren van een linkprofiel van een website specialistisch werk is, kun je met je gezonde verstand inschatten of je een link van een andere website wilt hebben. Stel jezelf simpelweg de vraag of het relevant is dat je een inkomende link vanaf de andere website krijgt. Wanneer het antwoord op die vraag ‘nee’ is, ga dan op zoek naar een andere website.

Artikel directories zijn niet relevant bij linkmanagement

Linkmanagement uitbesteden



Heb je geen zin om het linkmanagement van jouw website zelf te beheren? Dan kunnen bedrijven zoals Result Internetmarketing (https://www.resultinternetmarketing.nl/) het werk uit handen nemen. Zo kun jij je op de groei van jouw bedrijf focussen en hoef je je over het managen van links geen zorgen te maken.



Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie