persbericht

ABN AMRO versterkt aanbod in Duitse zakelijke markt met benoemingen

Datum nieuwsfeit: 19-06-2017
Bron: ABN AMRO

ABN AMRO versterkt aanbod in Duitse zakelijke markt met benoeming ervaren bankiers

ABN AMRO maakt drie nieuwe benoemingen in Duitsland bekend. Hiermee wil de bank het aanbod aan zakelijke klanten in dit land versterken.

Andreas Weigel werd eerder deze maand Hoofd Food, Consumer & Retail. De heer Weigel werkte hiervoor drie jaar bij Lloyd's Bank, na een lang dienstverband bij Rabobank, waar hij leiding gaf aan het team voor kredietgerelateerd advies in Europa.

Verder heeft ABN AMRO Tim Pankoke met ingang van 1 juli 2017 benoemd tot Hoofd Technology, Media & Telecom en Services. Eerder werkte de heer Pankoke voor NIBC, BNP Paribas en Citigroup.

Martin Drosdek, tenslotte, wordt per 1 augustus 2017 Hoofd Sector Banken bij ABN AMRO in Duitsland. Hij is afkomstig van JP Morgan, waar hij 18 jaar in dienst was.

Alle drie de nieuwkomers zullen rapporteren aan Stefan Meine, die in januari 2017 als Hoofd Corporate Banking in Duitsland begon aan de opbouw van de activiteiten van ABN AMRO daar. De heer Meine en zijn team richten zich op de verbreding van het aanbod van financiële producten en oplossingen voor grootzakelijke klanten in Duitsland.

Zoals in augustus 2016 reeds bekend gemaakt is, heeft ABN AMRO de ambitie om te groeien buiten Nederland. In het bijzonder mikt de bank op uitbreiding van de corporate banking activiteiten in onze buurlanden en daarnaast het bedienen van internationale grootzakelijke klanten wereldwijd in specifieke sectoren waar de bank een vooraanstaande positie heeft.