persbericht

Fieber lanceert Hosted ISDN tijdens Overstapweken

Alternatief voor traditioneel ISDN om ondernemers te ontzorgen

AMSTELVEEN, 20170704 -- Ongeveer 400.000 bedrijven in Nederland belt nog via ISDN. Voor deze groep is het noodzakelijk om in actie te komen, want per 1 september 2019 stopt KPN met de dienstverlening via ISDN1/2. Om hierin tegemoet te komen ontwikkelde Fieber een nieuw product met abonnement en toestel waarop bedrijven zonder gedoe en binnen 1 dag kunnen overstappen: Hosted ISDN. Dit is als het ware een kopie van de huidige ISDN centrale, maar dan in de cloud.

“De afgelopen weken werden we veel gebeld naar aanleiding van de brief van KPN dat ISDN binnenkort stopt”, vertelt Erik Ligtvoet, commercieel directeur van Fieber. “Klanten willen liever helemaal niet overstappen, ze willen gewoon kunnen bellen. Daarom hebben wij een product ontwikkeld waarmee wij binnen één dag de ISDN centrale over kunnen zetten naar de cloud. Met Hosted ISDN is de klant in veel gevallen ook nog goedkoper uit dan ze nu zijn.”

Hosted ISDN is een goed alternatief voor het traditionele ISDN. Voor de klant verandert er niets, het huidige nummer kan zelfs worden behouden. Ligtvoet: “Als bedrijf wil je gewoon kunnen bellen en bereikbaar zijn. Wij willen ondernemers niet vermoeien met ingewikkelde termen, maar het ze makkelijk maken en ontzorgen. We regelen het gewoon, snel en zonder gedoe.”

Hosted ISDN is beschikbaar in vier varianten: de basis versie, inclusief toestel, inclusief onbeperkt bellen of allebei. Hoewel de uitfasering van ISDN pas over 2 jaar plaats vindt, is het toch belangrijk om nu alvast na te denken om over te stappen. Veel bedrijven gebruiken de ISDN-lijn ook voor alarm, fax en pinnen. Deze diensten moeten dus ook worden overgezet. Ook hiermee helpt Fieber door deze diensten te verplaatsen naar de cloud.

Vragen over het overstappen of het beste alternatief? Neem contact op met Fieber via 088 – 25 50 100 of stuur een e-mail.

Noot voor redacties