persbericht

Datum nieuwsfeit: 27-07-2017
Bron: Amgate B.V.

evisit als eerste event registratietool ISO 27001 gecertificeerd

‘Aanwezigheid op een evenement valt al onder privacygevoelige informatie’

DEN HAAG, 20170727 -- De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) gaat op de schop. Om nu al aan de nieuwe eisen te voldoen is het Haagse bedrijf evisit, met haar eventregistratie en- communicatietool voor de zakelijke markt, sinds 14 juli ISO 27001 gecertificeerd. Het is daarmee het eerste eventregistratie en-communicatiebedrijf dat beschikt over deze certificering.

‘evisit gelooft in de kracht van evenementen, maar erkent ook de steeds groter wordende uitdaging om mensen/doelgroepen bij elkaar te brengen,’ aldus Bart Grol, de trotse directeur van evisit. ‘Wij nemen onze rol als bewerker van bezoekersinformatie zeer serieus. Daarom hebben we deze extra stap genomen om de beveiliging van (klant)data in het registratieproces te waarborgen.’

Al in januari 2012 werd de General Data Protection Regulation (GDPR) door de Europese Commissie aangekondigd. In Nederland noemen we die Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De (Europese) toezichthouder krijgt met de komst van deze verordening tanden, met sancties die kunnen variëren van een schriftelijke waarschuwing tot boetes van maximaal €20 miljoen.

Bart Grol: ‘Op het moment dat informatie van evenementbezoekers op straat komt te liggen, kan dit leiden tot grote boetes voor onze klanten. Met het ISO certificaat tonen we aan dat wij alle noodzakelijke maatregelen nemen en onze processen steeds verder optimaliseren om de privacygevoelige informatie maximaal te beschermen.  Met dit certificaat nemen wij alle risico’s op boetes weg voor onze klanten’.

Eventregistratie en communicatie lijkt onschuldig, maar de aanwezigheid van een persoon op een evenement valt al onder privacygevoelige informatie. Met ISO 27001 zorgt evisit ervoor dat de beveiliging van data gewaarborgd is.

Over evisit
evisit werd opgericht in 1997 en is gevestigd in Den Haag. Met haar twintig medewerkers levert zij high quality software en diensten en biedt zij alle facetten voor de registratie van een evenement. Door de combinatie van deze software en diensten zijn zij ervan overtuigd dat zij het leven van event managers vele malen makkelijk kunnen maken. Met persoonlijke aandacht, gaaf design, customer care voor eventmanager en genodigden en full-servicediensten onsite.

Noot voor redacties