Zeven maal het maximum

Zeven maal het maximum

Laatste update:
13-08-2017 | 10:45

De Koog - Op zondagmorgen moest een 20-jarige man uit Den Burg zijn rijbewijs inleveren, nadat hij was gesnapt voor het rijden onder invloed van alcohol.
Omstreeks 01.00 uur was de politie bezig met een alcoholcontrole op de Ruijslaan in De Koog. De bestuurder van een snorfiets kreeg een stopteken, maar besloot deze te negeren. De politie zette de achtervolging en kon de snorfiets op de Dorpsstraat aan de kant zetten.

De bestuurder bleek alcohol te hebben gebruikt. Hij bies 635 ug/l (1,4%o). Aangezien het hier om een beginnend bestuurder ging, mocht hij niet meer dan 90 ug/l alcohol in zijn adem hebben. Hij blies derhalve zeven maal het voor hem geldende maximum. Hij kreeg een bekeuring en moest zijn rijbewijs inleveren.

2017168619