Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

persbericht

KPN call-center medewerker mag niet naar toilet

Datum nieuwsfeit: 08-10-2017
Bron: misdaadonderzoeker
Zoek soortgelijke berichten

KPN CALL-CENTER MEDEWERKER MAG NIET NAAR TOILET


ZOETERMEER, 20171008 -- Een oudere medewerker van de KPN (56 jaar) die in Middelburg woont maar in Rotterdam en Zoetermeer werkt mag niet aan het einde van zijn werktijd naar het toilet.

De werktijden van deze KPN medewerker liggen tussen 12:00 en 21:30. Deze medewerker gebruikt medicijnen tegen een te hoge bloeddruk. Overdag wordt het plassen onderdrukt door dit medicijn gebruik; 's-avonds en 's-nachts plast deze Middelburger echter voor twee. Extra vervelend in deze situatie is het ontbreken van een toilet in de NS (stop)treinen.

De KPN is van mening dat de medewerker niet vlak voor het einde van zijn werktijd naar het toilet mag. Het risico van een ongecontroleerde urineloop moet hij op de koop toenemen. Een man van 56 met een reistijd van enkele uren de reis met een 'natte broek' laten afleggen vind de KPN wel normaal. De KPN vind dat een medewerker 100% van zijn arbeidstijd ook moet besteden als arbeidstijd.

Voor overige zaken is er de pauze. Tussen de pauzes zit er echter 2 uur en dat is voor deze medewerker net even te lang. De kwestie is inmiddels zo hoog opgelopen dat de man een officiële waarschuwing is gegeven en dat er met ontslag wordt gedreigd.

Ook het opnemen van gesprekken met leidinggevenden vind de KPN niet gepast ondanks rechterlijke uitspraken die dit toestaan. Deze medewerker wilde een gesprek met Jan-Kees de Jager maar zijn cheffin probeert dit met alle mogelijke middelen tegen te houden. Is zij soms bang dat de man in zijn broek piest tijdens dit gesprek?

De man weigert ook opgave te doen van zijn nevenactiviteiten. "Ik werk slechts 3 dagen/ 23 uur per week bij de KPN. Dit is nog geen 15% van mijn tijd. Ik zie niet in waarom ik verantwoording zou moeten afleggen over de 85% van mijn tijd dat ik niet in dienst ben van KPN".

De KPN is niet bij machte om dit op een fatsoenlijke en droge manier op te lossen, zodat de medewerker genoodzaakt is om een advocaat in te schakelen. Via het mailadres (info@misdaadonderzoeker.nl) kunt u op de hoogte blijven van deze kwestie.



Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie