persbericht

Bron: QUIST
Meer uit deze bron

Door Plantenga executive coach bij QUIST

AMSTERDAM, 20171010 -- Per 1 oktober 2017 is Door Plantenga als executive coach aan de slag voor QUIST (voorheen Quist Executive Coaches). Plantenga werkte jarenlang binnen de top van Heineken, in binnen- en buitenland.

[Door Plantenga executive coach bij QUIST] Door Plantenga
Plantenga bekleedde verschillende functies binnen Heineken Nederland alvorens management functies te vervullen bij werkmaatschappijen in Afrika. Na posities als General Manager in Rwanda en Slowakije werd ze bij de bierbrouwer Managing Director West Europa, een functie die ze tot 2015 bekleedde. “Wij zijn dan ook ontzettend blij dat we iemand met zoveel ervaring met corporate carrières aan ons hebben kunnen binden”, aldus Jan Quist, oprichter van QUIST.

Meer coach dan leider
Plantenga kijkt uit naar haar werk als coach: “het geeft ontzettend veel voldoening om mensen te helpen meer inzicht te krijgen in hun eigen functioneren; door ze een spiegel voorhouden en de juiste vragen stellen”. Plantenga was altijd al meer coach dan leider, in verschillende functies merkte zij dat mensen de ruimte geven voor hun eigen ontwikkeling beter werkte dan ze de gewenste richting op te ‘duwen’. Plantenga is ook een voorvechter van meer diversiteit op de werkvloer, zij is oprichter van The Inclusion Factory waar zij bedrijven adviseert rondom dit thema. Daarnaast bekleedt zij verschillende commissariaten, o.a. bij Vlisco en Habitat Nederland, en geeft zij adviezen op het gebied van business development.

Over QUIST
De coaches van QUIST staan aankomende of gearriveerde leiders bij op kruispunten in hun loopbaan. Omdat ze zelf uit de top van het bedrijfsleven komen, kennen ze als geen ander de ongeschreven regels die daar gelden. Zij weten wat het betekent om vanuit een leidende positie plotseling aan de kant te staan. Wat het vergt om jezelf bij elkaar te pakken en op je doel af te gaan. Wat het is om midden in een bestuurlijke storm te zitten. Zij inspireren hun cliënten tot het ontwikkelen van een moderne leiderschapsstijl en bestuurlijke meerwaarde.

Noot voor redacties