persbericht

Kookworkshops voor gezond koken en een gezondere levenstijl

Datum nieuwsfeit: 11-10-2017
Bron: Denicious

Gezond koken voor een gezondere levenstijl

UTRECHT, 20170923 -- Dit najaar organiseert Denise Harskamp van Denicious een serie Gezonde Kookworkshops met de titel ‘Smakelijk met Groenten’ in Utrecht. In een serie van 5 workshops met verschillende thema’s wil ze mensen inspireren en leren hoe je iedere dag een supergezonde en lekkere maaltijd met biologische groenten op tafel zet die vegetarisch en bovendien vaak koolhydraatarm of glutenvrij is.

[Foto Kookstudio De Wilg] Steeds meer mensen krijgen voedselallergieën, kinderen worden steeds dikker en de berichten over vleesschandalen vliegen je om de oren. Toen haar eigen zoontje op driejarige leeftijd plotseling diabetes type 1 kreeg en een paar jaar later ook nog ernstige darmproblemen ontwikkelde, besloot Denise Harskamp van Denicious dat de tijd rijp was om nog gezonder en bewuster met voeding om te gaan. Een glutenvrij dieet verhielp na jaren van onderzoeken door diverse artsen uiteindelijk het darmprobleem en met het beperken van koolhydraten kreeg ze ook de bloedglucosewaarden van haar zoon beter onder controle. Graag wil ze deze positieve ervaringen met gezonde voeding overbrengen op meer mensen en zo bijdragen aan ieders gezondheid.

Naast deze gezonde kookworkshops organiseert Denise Harskamp met haar bedrijf Denicious ruim 20 jaar 'Private dinners'. Ze werd bekend met haar Storydinners o.a. Rozendiner en ‘La Dolce vita’ die ze naast haar carrière als marketingadviseur ontwikkelde. Ze professionaliseerde haar culinaire passie door een studie aan de Academie voor Gastronomie en diverse kookcursussen (o.a. bij restaurant Librije) en een studie Natuurvoeding te volgen. In 2008 debuteerde ze met haar boek 'Altijd Feest' (Terra Lannoo 2008), waarin ze haar feestideeën, recepten en hand-on ervaring deelt. Voor haar tweede boek 'het geheim van de chefs' (A.W. Bruna, 2009), schoof ze bij de twaalf beste Nederlandse topchefs aan tafel om hun passie en belevingswereld aan de buitenwereld bekend te maken.

AGENDA 2017
 woensdag 11 oktober  thema: Feestelijk met groenten
 woensdag 25 oktober  thema: Italiaans met groenten
                      (start nieuwe 5-delige kookserie)