persbericht

Datum nieuwsfeit: 07-11-2017
Bron: Stichting EFT Nederland

‘Houd Me Vast’-relatieweekend voor kabinet Rutte III

UTRECHT, 20171107 -- Afgelopen week heeft Stichting EFT-Nederland een gratis ‘Houd Me Vast’-relatieweekend aangeboden aan alle ministers en staatssecretarissen van het kabinet Rutte III. ‘Het ambt van bewindspersoon is zo veeleisend dat dit vrijwel altijd impact heeft op het thuisfront. We willen de nieuwe bewindslieden steunen om gedurende de komende kabinetsperiode hun eventuele relatie gezond te houden zodat ze optimaal het werk, dat ze tenslotte voor ons allemaal doen, kunnen uitvoeren’, zegt directeur Desirée van den Broek van Stichting EFT Nederland, het platform waarbij ruim 650 relatietherapeuten zijn aangesloten. Afgelopen week zijn de leden van het kabinet per brief over het aanbod geïnformeerd.

Het beroep van politicus verdraagt zich moeilijk met een gelukkige, duurzame relatie, zo blijkt. ‘Hoewel vooral de relatiebreuken van landelijke politici in de media komen, kloppen zeer regelmatig ook regionale en lokale politici bij EFT-therapeuten aan’, aldus Van den Broek. ‘Het vak van politicus brengt vaak stress, onregelmatige werktijden en intensief teamwerk met zich mee, terwijl politici het zich amper kunnen permitteren om offline te zijn. Dat trekt vaak een zware wissel op de partnerrelatie.’

Aan de basis van de EFT-relatietherapie ligt de emotionele verbinding tussen de partners. ‘Emotionally Focussed Therapy’ is ontwikkeld door de Canadese prof.dr. Sue Johnson. Van den Broek: ‘We weten uit onderzoek hoe belangrijk het is om je niet alleen als kind maar ook als volwassen persoon, emotioneel veilig verbonden te voelen. Mensen die zich veilig verbonden voelen, voelen zich gelukkiger, leven langer en herstellen sneller van ziekten. Die hechting is van levensbelang en iedereen heeft dat nodig.’  De EFT-therapie is gebaseerd op ruim 50 jaar wetenschappelijk onderzoek en wordt over de hele wereld toegepast.

‘Het is een preventieve relatiecursus en géén relatietherapie’ benadrukt Desirée van den Broek, ‘Je kunt het meer zien als een relatie-apk, een investering in je relatie die de bewindslieden van kabinet Rutte III best kunnen gebruiken’.

[‘Houd Me Vast’-relatieweekend voor kabinet Rutte III]

Noot voor redacties