persbericht

Bron: uitgeverij Tanker Boot

Uitgeverij krijgt meer dan 100 landenbrieven retour

Return to Sender

HAARLEM, 20171030 -- Hoeveel brieven komen terug als je deze stuurt naar een fictieve organisatie, gevestigd in alle 193 hoofdsteden van evenzovele landen? En van welke return-to-sender-stempels zijn de geretourneerde enveloppen dan voorzien? André Westra heeft dit experiment uitgevoerd. Van de 193 verstuurde landenbrieven, kwamen er 107 terug bij de afzender.

[Omslag boek From Anywhere to Anyone]

From Anywhere to Anyone
Van alle teruggestuurde enveloppen zijn zowel van voor- als achterkant professionele scans gemaakt die nu zijn gebundeld. De scans vormen, samen met een korte uitleg over het ontstaan van dit project en een uitgebreid landen­register, de nieuwste publicatie van Tanker Boot: From Anywhere to Anyone.

Pluim voor PostNL
Westra is blij met de zorgvuldige verzending van PostNL over de hele wereld. Als dank stuurt hij CEO Herna Verhagen een gratis exemplaar. Op woensdag 8 november om 9.00 uur gaat dit exemplaar feestelijk in de brievenbus op de hoek van de Kneuterdijk en de Hoge Nieuwstraat te Den Haag.

Publicatiegegevens
From Anywhere to Anyone. 24 pagina’s + 107 scans in portfolio met extra breed postelastiek. Prijs, inclusief verzending: € 38,90. ISBN: 9789081277068. Oplage: 100 genummerde exemplaren. Uitgever: Tanker Boot, Haarlem. Vormgeving: Wie Maakt Het, Haarlem. Druk: Heijnis & Schipper, Zaandam. Bestellen: www.tankerboot.nl.

[Boek en enveloppen]

Uitgeverij Tanker Boot
Tanker Boot verzorgt publicaties waarin taal, tekst en tekens centraal staan. Alle uitgaven van Tanker Boot verschijnen in een beperkte oplage. De uitgeverij is in 2008 opgericht door André Westra. Naast zijn activiteiten voor Tanker Boot, is André Westra communicatieman in Den Haag en Haarlem.

Noot voor redacties