persbericht

Bron: Easytoys
Meer uit deze bron

Adventskalenders dit jaar populairder en gevarieerder dan ooit

VEENDAM, 20171110 -- Luxe adventskalenders worden met de dag populairder in Nederland. Waar adventskalenders vroeger nog gevuld waren met chocolaatjes, vind je nu hele andere producten achter de luikjes. Bekend zijn de luxe beauty producten van Rituals en speelgoed van Lego. Opmerkelijker zijn de adventskalenders met 24 verschillende soorten kaas van Ilchester, erotische artikelen van EasyToys en verschillende wijnen van Aldi.

Een adventskalender telt van 1 december tot en met 24 december. Iedere dag wordt er een vakje geopend, wat het cadeautje van die dag onthult. Traditionele kalenders zijn gevuld met chocolade. De adventskalenders die nu op de markt gebracht worden, zijn veel gevarieerder. Verschillende adventskalenders met luxe beauty producten, onder andere van Rituals en de Body Shop, verkochten vorig jaar uit. Ook speelgoedgigant Lego doet mee aan de hype en komt elk jaar met een groter aanbod.

Voor de consument is er dit jaar nog meer variatie in de winkels te vinden. Zo kun je elke dag een nieuw soort kaas proberen met de kalender van Ilchester. Master of Malt biedt een whiskey kalender aan om kostbare single malts te proeven en diverse biermerken laten je elke dag een speciaalbiertje uitpakken. Aldi heeft onlangs aangekondigd met een wijn adventskalender te komen. Het meest opmerkelijk zijn dit jaar de adventskalenders met erotische speeltjes van EasyToys. Deze bevatten elke dag een nieuw speeltje, lingerie of ander spannend speelgoed.

In Duitsland zijn adventskalenders al jaren mateloos populair. Het Duitse aanbod is dan ook een stuk diverser dan het Nederlandse aanbod. Zo vind je in Duitsland onder andere adventskalenders voor huisdieren of kalenders gevuld met cornflakes. Het merk Wera heeft zelfs een adventskalender, gevuld met bitjes voor je boormachine.

[Adventskalenders dit jaar populairder en gevarieerder dan ooit]

Er zijn verschillende redenen aan te wijzen voor de populariteit van deze adventskalenders. Alleen al het feit dat je 24 dagen lang elke dag een cadeautje mag openen zorgt voor een unieke binding met de klant. Door de luxe en originele verpakkingen van de adventskalenders, worden deze als waardevoller ervaren door de consument. Adventskalenders bieden een unieke merkbeleving die voor zowel consumenten als retailers niet onopgemerkt is gebleven.

De ‘unboxing’ trend speelt ook een belangrijke rol in dit verhaal. De meest populaire video’s op YouTube, zijn video’s van producten die worden uitgepakt. Dit toont maar eens aan hoe gek de mensheid is op het uitpakken van producten. Adventskalenders zijn uitermate geschikt voor unboxing video’s. Wat een mooie kans biedt om klanten te transformeren tot merkambassadeurs.

Noot voor redacties