Persberichten.nl

schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor internationale distributie.

Verjaardagstaart voor olifant Kina

Datum nieuwsfeit: 10-11-2017
Bron: Dierenpark Amersfoort

Verjaardagstaart voor olifant Kina

Geplaatst op 10 november 2017 om 12:52
Vandaag viert olifant Kina haar 8ste verjaardag. “De hele olifantenfamilie smulde mee van haar drie XXL verjaardagstaarten”, vertelt dierverzorger Rob Saris die de fruittaart heeft gemaakt. “Een dikke maand geleden is Kina bevallen van haar eerste jong, de kleine Thabo was dus ook van de partij.”

Het is Kina haar eerste verjaardag als moeder en dat maakt het natuurlijk dubbel feest. “Voor deze reuzefamilie moet je natuurlijk wel met iets groots aankomen”, vertelt de olifantenverzorger. “De taarten waren zeker een vierkante meter groot en zaten vol met allerlei groente en fruit. Voordeel is wel dat ik voor deze taart de appels niet eerst hoefde te schillen…”
Tijdens de olifantenfuif was de kleine Thabo druk aan het spelen. “Het kleine olifantje drinkt nog bij zijn moeder, dus voor hem was de traktatie vooral leuk om te bestuderen”, vertelt Rob. “Dat was trouwens snel voorbij, want overgrootmoeder Warwar kon er geen genoeg van krijgen.” Er wonen zeven Aziatische olifanten in ons park.