persbericht

Heerlense Makelaar Wint Woningmakelaar van het Jaar 2017

HEERLEN, 20171113 -- Systeem Makelaardij uit Heerlen heeft op 9 november maar liefst twee prijzen in ontvangst mogen nemen tijdens de finale van de Woningmakelaar van het Jaar. Het kantoor ontving zowel de Verkoopmakelaar Award 2017 voor de provincie Limburg als de landelijke Marketing Award. Woonconsumenten bepaalden de winnaars van de provinciale publieksprijzen. Organisator Vastgoed reikte de nationale en provinciale awards uit. In totaal lieten meer dan 7.000 tevreden klanten hun stem achter.

Van midden augustus tot en met eind oktober konden klanten stemmen op de makelaar die hen goed had geholpen. Tevreden huizenverkopers lieten naast hun stem ook een waarderingscijfer en een review achter. Dankzij de grote steun van haar klanten won Systeem Makelaardij uit Heerlen de Verkoopmakelaar Award in de provincie Limburg. Het kantoor versloeg daarmee de twee andere genomineerden: Dave Crolla Makelaardij te Maastricht en Ralf Trafas Makelaardij uit Oirsbeek .

Systeem Makelaardij wint de Landelijke Marketing Award
Behalve publieksprijzen werd er een gerenommeerde juryprijs uitgereikt; de Marketing Award. Hoofdredacteur van Vastgoed, Geesje Rietveld, legt uit: “Marketing wordt almaar belangrijker in het werk van de makelaar. Zonder effectieve marketing wordt het kantoor niet gevonden en geen huis verkocht. Geïnformeerde woonconsumenten begrijpen dit steeds beter en eisen van hun makelaar een vooruitstrevende marketingstrategie. Vandaar dat de Marketing Award steeds feller wordt begeerd.” De vakjury, voorgezeten door de voorzitter van het Platform voor Innovatie in Marketing Hans Molenaar, selecteerde in oktober uit alle inschrijvingen vijf makelaars die hun campagne tijdens de uitreiking live moesten pitchen. De jury riep uiteindelijk Systeem Makelaardij met hun Call To Action campagne uit tot de winnaar van de Marketing Award.

Bent u benieuwd naar alle makelaars die in de prijzen vielen? Ga dan naar http://www.woningmakelaarvan hetjaar.nl/winnaars-2017.

[Heerlense Makelaar Wint Woningmakelaar van het Jaar 2017]
Provinciale winnaars
Omdat makelaars en hun klanten nu eenmaal zeer lokaal zijn geworteld, reikt Vastgoed binnen de categorieën Verkoop- en Aankoopmakelaar van het Jaar ook awards per provincie uit. “Een verkoper in Limburg heeft er nu eenmaal geen boodschap aan wie de Verkoopmakelaar van het Jaar in Utrecht is geworden”, aldus Geesje Rietveld, hoofdredacteur van het mediaplatform voor woningmakelaardij. “Reviews worden alsmaar belangrijker in onze samenleving, ook bij het kiezen van een makelaar. Hoe prettig is het dat er tegenwoordig veel meer beschikbaar is dan enkel de mondelinge aanbeveling van je buurman? Onze verkiezing is zo’n bevestiging van goede dienstverlening.”

Geen ‘Wij van Wc-eend’
Het is de zesde keer dat vakmediaproducent Vastgoed, bekend van onder meer de Top 100 Woningmakelaardij, deze verkiezing organiseert. “Dit is geen ‘Wij van Wc-eend’ wedstrijd”, verzekert Rietveld. “Wij zijn geen belangenvereniging of makelaarsclub, maar een onafhankelijke mediamaker. We deinzen daarbij niet voor terug voor een kritische noot richting onze eigen doelgroep.” De beroepsgroep heeft nog altijd te maken met een imagoprobleem, waar in elk geval een deel van hen zelf verantwoordelijk voor is, beaamt Rietveld. “Maar er zijn ook heel veel makelaars die echt een verschil maken voor hun klanten, in een periode die nu eenmaal ontzettend spannend is. Die mensen hebben terechte winnaars aangewezen, makelaars die het verdienen om positieve aandacht te krijgen. Ter bevestiging en ter inspiratie van de hele makelaardij.”

Vastgoed
Vastgoed is het onafhankelijke mediaplatform voor de woningmakelaardij. De titel omvat onder meer Vastgoedactueel.nl, Vastgoed Magazine, een nieuwsbrief, Vastgoed TV en praktische trainingen voor makelaars, zoals Facebook Marketing en Tech. Doel van de Woningmakelaar van het Jaar is om succesvolle en innovatieve concepten in de makelaardij een podium te geven, om zo Nederlandse woningmakelaars te inspireren.

Noot voor redacties