persbericht

Lodder Applicaties wordt Lodder Software

GORINCHEM, 20171113 -- Automatiseerder Lodder Applicaties heet voortaan Lodder Software. De nieuwe naam past bij de internationale ambities van het bedrijf. Na Nederland en België heeft Lodder nu ook een Duitse vestiging. Het bedrijf is bovendien actief in Denemarken en Noorwegen. De naam Lodder Software zorgt in heel Europa voor minder tongbrekers.

[logo Lodder Software] Lodder Group

Behalve een nieuwe handelsnaam is ook de bedrijfsstructuur gewijzigd. Die hangt samen met de nieuwe tankkaartdienst van Lodder. Door het succes daarvan is het bedrijf nu ook uitgever. Deze activiteit is ondergebracht in een aparte onderneming: Locase (Lodder Card Services). Lodder Group is de holding waaronder Locase en daarnaast Lodder Software B.V. (voor Nederland), Lodder Software bvba (België) en Lodder Software GmbH (Duitsland) vallen.

Standaard

Lodder Software is in 1978 opgericht en uitgegroeid tot de standaard in automatisering voor oliehandel en tankstations. Vanuit het hoofdkwartier in Gorinchem bedient Lodder met ruim 30 medewerkers meer dan de helft van de tankstations en het gros van de oliehandelaren in Nederland.

Noot voor redacties