Tweetal aangehouden voor brandstichting woning

Tweetal aangehouden voor brandstichting woning

Laatste update:
14-11-2017 | 20:44

Almelo - De politie in Almelo heeft twee mannen aangehouden voor de brandstichting bij een woning aan de Palestrinastraat in Almelo op zaterdag 11 november. De mannen werden zaterdagnacht al aangehouden. De recherche zet het onderzoek onverminderd voort en roept nog steeds getuigen op om zich te melden.
Buurtbewoners zagen na de explosie twee mannen hard wegrennen richting het winkelcentrum. Korte tijd later werden zij aangehouden. Over de identiteit van de mannen en de omstandigheden van de aanhoudingen kan de politie nog niets melden omdat dit het onderzoek kan verstoren. Om deze reden werden de aanhouding ook niet eerder gemeld.

Buurtonderzoek

De politie zet het onderzoek naar de brandstichting voort. Zo wordt er de komende dagen verdergegaan met het buurtonderzoek. De politie hoopt dat dit extra informatie oplevert over de brandstichting.
Heeft u iets gezien?

De politie wil nog steeds graag in contact komen met mensen (met wie nog niet is gesproken) die in de nacht van vrijdag op zaterdag 11 november omstreeks 2.45 uur iets verdachts hebben gezien in de buurt. Misschien zijn er mensen die eerder in de buurt iets gezien hebben wat mogelijk te maken heeft met de brandstichting? Heeft u informatie? Neem dan contact op met de politie via telefoonnummer 0900-8844 of via onderstaand tipformulier. Melden kan ook anoniem via 0800-7000 of online via www.meldmisdaadanoniem.nl.

2017521956 FB
Heeft u meer informatie?
Laat het ons weten via het tipformulier.