persbericht

Datum nieuwsfeit: 01-12-2017
Bron: Goedkoopsteautoverzekering.net

Na Pay-How-You-Drive ook Pay-As-You-Go

Autoverzekeringen op maat gemaakt voor bestuurders

Zeist, 20171201 -- Met Pay-How-You-Drive verzekeringen krijgen automobilisten die goed rijgedrag vertonen een fikse korting op hun premie. App-ontwikkelaars proberen klanten nu te paaien met de Pay-As-You-Go regeling. Deze zou ideaal zijn voor bestuurders die slechts af en toe de auto pakken: je betaalt namelijk per uur.

Bij apps als het onlangs gelanceerde Cuvva betalen bestuurders per maand een relatief laag bedrag aan abonnementskosten. Afhankelijk van de auto en de regio varieert dit tussen de 10 pond (11 euro) en 30 pond (34 euro). Daarna rekent Cuvva per ritje van een uur zo'n 1,20 pond (1,40 euro).

Dat zou ideaal zijn als je tijdelijk de auto leent van een vriend of familielid. Maar er zitten ook nadelen aan deze 'ideale' app. Wie toch wat vaker de auto pakt, krijgt al snel te maken met oplopende kosten. Ook zal niet iedereen voor de app kiezen vanwege privacy redenen. Een automobilist die gebruik maakt van de app stuurt behoorlijk wat data door naar de verzekeraar.

Desondanks zien veel investeerders de zogenoemde 'on-demand'-apps als een buitenkansje. De toepassingen spelen dan ook slim in op de verzekeringsmarkt, waarin premies van reguliere verzekeraars steeds verder stijgen. Gek genoeg richten deze verzekeraars zich nog nauwelijks op de trend van op maat gemaakte autoverzekeringen, zo signaleert de technnologische website Nanalyze.

Terwijl klanten toch positief op onder meer de snelheid van deze diensten lijken te reageren. Zoals Nanalyze omschrijft: 'Met een swipe op je telefoon heb je je auto al verzekerd'.

Noot voor redacties