persbericht

Datum nieuwsfeit: 07-12-2017
Bron: B&U Media B.V.

Minste daling werkzoekenden in de bouw in Noord- Holland

ROOSENDAAL, 20171207 -- Volgens cijfers van Bouwjobs.nl - vacaturesite gericht op de bouwbranche - is er na de crisis, in Noord-Holland de kleinste daling te zien van het aantal werkzoekenden. In de provincie van onze hoofdstad zijn momenteel 19% minder bouwkundigen en civiele techneuten op zoek naar een nieuwe baan dan tijdens de crisis. Het landelijk gemiddelde is 32%.

Ook de provincies Groningen, Drenthe en Zeeland laten dalingen zien die ver beneden het landelijk gemiddelde liggen, respectievelijk 25%, 24% en 20%. Daarentegen zijn Zuid- Holland, Noord-Brabant en Flevoland de provincies die de grootste afname van interesse in de arbeidsmarkt laten zien, namelijk 43%, 40% en 40%.

Volgens Bouwjobs.nl is er geen duidelijke verklaring waarom Noord-Holland minder afname in de vraag naar vacatures zou vertonen. Het is één van de provincies met de hoogste bouwproductie (grootste na Zuid-Holland, bron:EIB) en daarmee zou de vraag er wel moeten zijn. Dit zien zij ook terug in het aanbod van vacatures voor deze regio (14% van het totaal), welke niet onderdoet voor andere provincies.

[Minste daling werkzoekenden in de bouw in Noord- Holland]

Noot voor redacties