aanhouding onlinekoper illegaal vuurwerk

aanhouding onlinekoper illegaal vuurwerk

Laatste update:
07-12-2017 | 15:14

Almere - Woensdag 6 december heeft de politie een 14-jarige jongen aangehouden omdat hij in het bezit was van illegaal vuurwerk
De 14-jarige jongen is één van de 1200 kopers en verkopers van illegaal vuurwerk die het landelijke politieteam in beeld heeft gebracht. De jongen heeft online vuurwerk besteld  bij een Pools bedrijf.  Bij een doorzoeking in zijn woning is ruim 2 kilo aan illegale vuurwerk aangetroffen.  Het vuurwerk is inbeslaggenomen en een dossier opgemaakt . Dit dossier wordt opgestuurd naar het Openbaar Ministerie

Levensgevaarlijk

De opslag van zwaar, illegaal vuurwerk bij mensen thuis levert grote risico’s op voor henzelf en hun omgeving.  Het illegale vuurwerk  dat wordt aangetroffen heeft een gigantische kracht en impact en is levensgevaarlijk. Kent u mensen die (illegaal) vuurwerk in huis hebben? Meld dit bij de politie via 0900-8844 of via Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.