Krimpens Kompliment 2017 voor chauffeurs en bijrijders van stichting..

Datum nieuwsfeit: 07-12-2017
Bron: Gemeente Krimpen aan den IJssel

Krimpens Kompliment 2017 voor chauffeurs en bijrijders van stichting..

7 december 2017
Op woensdag 7 december heeft wethouder Marco Oosterwijk het Krimpens Kompliment! 2017 overhandigd aan de chauffeurs en bijrijders van Stichting Kringloop Huisraad. Jaap Blankenberg, voorzitter van de jury, ligt de keuze toe: “De Stichting Kringloop Huisraad haalt jaarlijks een hoge omzet. Deze opbrengst wordt voor een groot deel verdeeld onder Krimpense organisaties.” Marco Oosterwijk: ”Verder draagt de stichting bij aan duurzaamheid en hergebruik van spullen die nog geschikt zijn voor een tweede leven. Dit is alleen mogelijk met de inzet van chauffeurs en bijrijders die het zware werk moeten doen.” De jury was unaniem in haar keus. De chauffeurs en bijrijders kregen een cheque van € 250,- en een beeldend kunstwerk van de Krimpense kunstenares Agaath Hordijk-van Dijk.
In het zonnetje zetten
Niet alleen de winnaars van het Krimpens Kompliment! werden in het zonnetje gezet. Ook de tien andere genomineerden werden toegesproken door de persoon die hen heeft voorgedragen en ontvingen een bos bloemen. De vrijwilligers zijn genomineerd door iemand uit de eigen organisatie of uit de persoonlijke kring. Het is de jury die de uiteindelijke keuze heeft gemaakt. De jury bestond dit jaar uit wethouder Jaap Blankenberg en vier gemeenteraadsleden vanuit verschillende fracties. Zij hadden de moeilijke taak om uit alle inzendingen de winnaar van deze vrijwilligersprijs te kiezen.
Krimpens Kompliment!
In Krimpen aan den IJssel wonen heel veel mensen die zich vrijwillig inzetten voor de samenleving. Gewoon omdat ze het leuk vinden. Maar ook om anderen -die dat nodig hebben- te helpen. Vrijwilligerswerk is belangrijk. Verenigingen, stichtingen en (maatschappelijke) organisaties kunnen vaak niet zonder vrijwilligers. Om waardering te uiten, heeft het gemeentebestuur het Krimpens Kompliment! in het leven geroepen. Met deze prijs wil het gemeentebestuur mensen stimuleren om zich maatschappelijk actief in te zetten. Op deze manier geven we ook een gezicht aan de Kracht van Krimpen.